کد خبر: ۲۷۴۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

کنگره قانون همکاری راهبردی آمریکا-اسرائیل را تصویب کرد

نمایندگان کنگره لایحه‌ای را به تصویب درآورند که طبق آن رژیم صهیونیستی به شریک اصلی راهبردی آمریکا تبدیل می‌شود و روابط استراتژیک با این رژیم را عمیق‌تر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، کنگره آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) لایحه‌ای را به تصویب درآورد تا روابط راهبردی با رژیم صهیونیستی را افزایش دهد و تل‌آویو را به شریک اصلی راهبردی آمریکا تبدیل می‌کند.

علیرغم آنکه این لایحه در کنگره به تصویب درآمده است اما می‌بایست برای نهایی شدن به امضای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درآید.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که این لایحه، همکاری‌های دفاعی، امنیتی، انرژی، تحقیقات و توسعه، تجاری، کشاورزی، مدیریت آب و دانشگاهی را افزایش می‌دهد.

طبق لایحه تصویب شده در کنگره آمریکا، ذخیره تسلیحاتی آمریکا با 200 میلیون دلار افزایش در ارزش به مجموع 1.8 میلیارد دلار می‌رسد و در نتیجه پنتاگون آمادگی بیشتری برای انجام عملیات نظامی در خاورمیانه خواهد داشت.

آسوشیتدپرس نیز گزارش کرد که سناتور «باربارا باکسر» که تلاش‌ها برای تصویب این لایحه را رهبری می‌کرده از هر دو مجلس کنگره آمریکا خواسته بود که برای مستحکم کردن روابط آمریکا و نزدیکترین متحدش در خاورمیانه، اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، آمریکا از دو دهه پیش انبار تسلیحات نظامی در سرزمین اشغالی دارد که در مواردی با مجوز پنتاگون، ارتش آن کشور نیز قادر است از آن استفاده کند  و پیشتر در تابستان گذشته کنگره آمریکا کمک مالی 225 میلیون دلاری برای تولید موشک‌های سامانه  گنبد آهنین را تصویب کرده بود.

کنگره آمریکا در حالی چنین لایحه‌ای را به تصویب درآورده است که اخیراً تنش‌ها بین آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر موضوعاتی چون موضوع هسته ای ایران تشدید شده بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها مخالفت خود را با توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده است و مدعی است که ایران باید تمامی برنامه هستهِ ای خود را متوقف کند.

«اد رویس» رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما باید همواره تلاش کنیم تا این اطمینان را به جود آوریم که پشتیبانی ما از اسرائیل به راه خود ادامه می‌دهد؛ با تهدیدهایی که علیه این کشور، از حماس تا ایران وجود دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین