کد خبر: ۲۷۴۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

روسای مجالس ایران و پاکستان یادداشت همکاری امضا کردند

علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی و 'ایاز صادق' رییس مجلس ملی پاکستان روز پنجشنبه و در نخستین روز از سفر لاریجانی به اسلام آباد یادداشت همکاریهای فی مابین مجالس دو کشور امضا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در این یادداشت همکاری بر ضرورت و اهمیت روابط و همکاریهای بیش از پیش میان مجلس شورای اسلامی و مجلس ملی پاکستان تاکید شده است.

در بخشی از این یادداشت همکاری آمده است: مرزهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را مرز دوستی و برادری می دانند و اقدامات برخی عناصر تروریستی و معاند را برای ایجاد ناامنی در این مرزها محکوم می کنند.

همچنین در این یادداشت همکاری دو طرف بر وجود دغدغه های مشترک در زمینه گسترش پدیده شوم تروریسم، قاچاق مواد مخدر و نا امنی در منطقه تاکید کرده اند و حمایت خود را از گسترش همکاری های امنیتی در راستای ایجاد امنیت پایدار در منطقه اعلام داشته و توافق کردند مجالس ایران و پاکستان در این زمینه تبادل نظر و گفت وگو کنند.

همچنین در این یادداشت همکاری، طرفین ضمن تاکید بر اهمیت تقویت مناسبات ملی و پارلمانی ایران و پاکستان به عنوان عامل موثری در تحکیم روابط دو دولت، و نیز برقراری و توسعه ارتباطات بین کمیته ها و کمیسیون های مجالس دو کشور که در امور سیاست خارجی، امنیت، امور مرزی، اقتصاد، حقوق و آموزش و فرهنگ فعالیت دارند بر ضرورت ارتباط مستمر میان گروههای دوستی پارلمانی دو کشور تاکید کردند.

در یادداشت همکاری مجالس ایران و پاکستان دو طرف علاقه مندی خود را برای هماهنگی و همکاری مجالس دو کشور در مجامع بین المللی نظیر اتحادیه بین المجالس جهانی، اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، مجمع مجالس آسیایی، مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و سایر نهادهای پارلمانی منطقه ای با هدف اتخاذ مواضع مشترک در قبال موضوعات مهم بین المللی اعلام داشتند.

امضای این یادداشت همکاری در محل مجلس ملی پاکستان و بعد از دیدار علی لاریجانی و ایاز صادق همتای پاکستانی وی انجام شد.

قرار است لاریجانی بعد از امضای این یادداشت همکاری با سید 'نیر حسین بخاری' رییس مجلس سنای پاکستان دیدار کند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین فردا جمعه با 'ممنون حسین' رییس جمهوری پاکستان دیدار می کند.

عصر روز جمعه نیز علی لاریجانی با حضور در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه های پاکستان و رسانه های خارجی در این کشور پاسخ خواهد داد.

رییس مجلس شورای اسلامی قرار است روز جمعه مصاحبه ای با شبکه دولتی 'پی.تی.وی' پاکستان انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین