کد خبر: ۲۷۴۳۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
وکیل کارگرهای شاکی در پرونده تامین اجتماعی در گفت‌وگو با «آفتاب»:

پرونده مرتضوی بسیار سنگین است

بهرامیان درباره میزان قرار تامینی که برای مرتضوی در نظر گرفته شده به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: امکان دارد که اتهام متهم بر سر یک پرونده ۱۰۰میلیاردی باشد که در این صورت قاضی قرار تامینی ۲۰۰میلیاردی صادر می‌کند. پرونده آقای مرتضوی سنگین و سروصدای زیادی دارد. همچنین آقای مرتضوی نفوذ دارد و از او حمایت می‌شود. قاضی هم احتیاط می‌کند که سروصدا بر پا نشود و یک قرار سنگین هم برای آن در نظر گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: خلیل بهرامیان وکیل ۱۰۰۰ کارگر تامین اجتماعی که از سعید مرتضوی شکایت کرده‌اند درباره صدور قرار تامین(کفالت) در جلسه بازپرسی که روز دوشنبه سوم آذر برگزار شد به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: با توجه به اینکه پرونده آقای مرتضوی سنگین است و سروصدای زیادی دارد همچنین آقای مرتضوی نفوذ دارد، قاضی احتیاط می‌کند که سروصدا برپا نشود و یک قرار سنگین هم برای آن در نظر گرفته است. این می‌تواند سیاست جزایی باشد چون دست بازپرس باز است.

 بهرامیان درباره شرایط قرار کفالت می‌گوید: مرجع تحقیق یعنی قاضی تکلیف قانونی دارد که اگر احراز جرمی کند یا دلایل پرونده به گونه‌ای باشد که از جهت وجدان قضایی قاضی را توجیه کند که احتمال اینکه جرمی واقعه شده باشد، وجود دارد، حتی اگر احتمال باشد یک قرار تامینی صادر می‌کند.

او توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه پرونده آقای مرتضوی سنگین است، قاضی در جلسه اول که در حین رسیدگی و تحقیقات است، قرار تامین صادر می‌کند تا هر زمان که متهم را خواست وی فورا خود را معرفی کند.

این وکیل دادگستری ادامه می‌دهد: اگر جرم به‌گونه‌ای باشد که بیم فرار متهم برود یا اینکه دلایل جرم را بپوشاند یا اینکه تبانی کند برای اینکه آثار جرم را از بین ببرد وقتی جرم سنگین باشد قرار بازداشت موقت صادر می‌شود. در اینجا اما شخصیت متهم و وضعیت اجتماعی وی به اضافه اتهام ارتکابی او ملاک است.

بهرامیان می‌افزاید: اگر متهم همیشه در دسترس باشد. باتوجه به اینکه آقای مرتضوی ممنوع‌الخروج هستند و انسان شناخته‌شده‌ای هستند -به هر حال قبلا دادستان تهران بوده‌اند- حرمتی دارند. بازپرس در این حالت قرار صادر می‌کند که اگر پرونده خیلی سنگین باشد وثیقه تعیین و در غیر این صورت قرار کفالت صادر می شود. براین اساس فرد کارمند یا کسی که بضاعت مالی دارد کفالت متهم را قبول می کند این قرار، قرار تامینی است.

او درباره میزان قرار تامینی که برای مرتضوی در نظر گرفته شده به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: امکان دارد که اتهام متهم بر سر یک پرونده ۱۰۰میلیاردی باشد که در این صورت قاضی قرار تامینی ۲۰۰میلیاردی صادر می‌کند. پرونده آقای مرتضوی سنگین و سروصدای زیادی دارد. همچنین آقای مرتضوی نفوذ دارد و از او حمایت می‌شود. قاضی هم احتیاط می‌کند که سروصدا بر پا نشود و یک قرار سنگین هم برای آن در نظر گرفته است. این می‌تواند سیاست جزایی باشد چون دست بازپرس باز است. بنابراین اتفاقا این میزان قرار بسیار کم است و حداقل قرار برای ایشان صادر شده است. مسئله‌ای که مورد اتهام است بسیار سنگین تر از این مسائلی است که مطرح می‌شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
رستگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
32
اول به جرم های قبلی.قبلی.قبلی........رسیدگی کنند تا انشاالله عمر ایشان به دنیا باشد تا به موارد بعدی.بعدی.بعدی ......رسیدگی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
31
دیگه فوقش 300 هزارتومان جریمه!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین