کد خبر: ۲۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

فدراسیون فوتبال اخطار گرفت

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص تشکیل نشدن تیم ملی فوتبال زنان وپاسخگو نبودن فدراسیون در این زمینه اخطار داد که اگر پاسخگو نباشند و یا تیم تشکیل نشده باشد با آنها برخورد می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نصراله سجادی روز شنبه درحاشیه سمینار بین المللی «زن، ورزش،رسانه»درجمع خبرنگاران در پاسخ به این مطلب که سه ماه تا آغاز رقابت های فوتبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی بازیهای المپیک 2016 مانده و نوز تیمی تشکیل نشده و تیم ملی زنان مربی هم نداریم، گفت: ما در این زمینه مداخله نمی کنیم و فدراسیون خود باید تصمیم گیری کند.
 
وی در خصوص آنکه فدراسیون پاسخگو نیست گفت: اگر پاسخگو نباشند و امور مربوط به تیم را به موفع انجام ندهند با آنها برخورد می کنیم.
 
رقابت های فوتبال قهرمانی زنان آسیاومقدماتی بازیهای المپیک2016 ریودوژانیرو اسفندماه امسال برگزار می شود و در گروه C تیم ایران با لائوس و چین تایپه هم گروه است.
 
سجادی همچنین گفت:برای تخصیص اعتباربرای فدراسیون های ورزشی در سال 94 هفت محور اساسی در نظر گرفته شده که یکی از آنها توسعه ورزش زنان است.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به طور قطع این اعتبارات تا دی ماه امسال مشخص خواهد شد و امیدواریم فدراسیون ها در ادامه حمایت از ورزش بانوان و تخصیص اعتبار ویژه به آنان کمک موثری درتوسعه ورزش درعرصه همگانی، قهرمانی و حرفه ای داشته باشند.
 
وی بیان داشت:خوشبختانه ورزش قهرمانی وحرفه ای درسال های اخیرهمچون ورزش همگانی مورد توجه واقع شده و امیدواریم در کنار توسعه ورزش همگانی باز هم ورزش قهرمانی زنان با رعایت ارزش ها و موازین اسلامی و در عرصه بین المللی توسعه یابد.
 
سجادی یادآور شد:خوشبختانه طی سه دور گذشته بازیهای آسیایی ، زنان کشورمان با تلاش توانستند موفقیت های چشمگیری را کسب کنند.
 
به گفته وی، حمایت از ورزش زنان در واقع حمایت از ورزش خانواده است که رکن اصلی توسعه ورزش کشور است.
 
وی همچنین گفت:به طور قطع رسانه ها در توسعه و پیشرفت ورزش زنان نقش موثری داشتند وعلاوه بر تهیه خبر در حوزه مختلف ورزشی باید در راستای حمایت از زنان ورزشکار به تهیه گزارش و تحلیل های خبری بپردازند.
 
سجادی تصریح کرد: برای حمایت از ورزش زنان باید تعامل بین مدیریت ورزش، رسانه ها و زنان بیشتر شود و فدراسیون های ورزشی هم باید از رشته های مختلف ورزشی زنان برای تقویت تیم های ملی حمایت کنند.
 
معاون توسعه ورزش حرفه ای وقهرمانی وزارت ورزش وجوانان درخصوص سرمربی تیم فوتبال امید هم گفت:پیش از این هم گفته بودم که شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، شورایی قانونی است که در خصوص حضور تیم ها، مربیان و داوران در رقابت های خارجی یا ورود مربیان خارجی به کشور تصمیم گیری می کند و به همین دلیل در خصوص سرمربی تیم فوتبال امید مداخله کرد.
 
سجادی در باره اخطار به سرپرستان فدراسیون های هندبال، اسکی و پزشکی ورزشی برای استعفا درصورت شرکت درانتخابات ریاست این فدراسیون هاگفت: طالبی اعلام کرده که ازفدراسیون اسکی استعفا می دهد ، اسدی نیز امروز تکلیف خود را با فدراسیون پزشکی ورزشی روشن می کند، ضمن انکه خسرو نصیری نیز قبلا از هندبال استعفا کرده است.
 
سمیناربین المللی «زن، ورزش ، رسانه» از صبح امروز (شنبه) با هدف بررسی مشکلات ورزش زنان ایران در رسانه ها در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد.
 
در این سمینار همچنین نحوه ارایه ورزش زنان در رسانه های ایران و جایگاه ورزش زنان درجوامع مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
همزمان با برپایی این سمینار چهار نشست تخصصی و چهار کارگاه آموزشی با حضور اساتید دانشگاهی از سراسر کشور برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین