کد خبر: ۲۷۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳

مجازات حبس برای افشاگران اسرار دیگران

افشای اسرار دیگران یکی از جرایمی است که در قانون مجازات اسلامی برای آن ۹۱ روز تا دو سال حبس تعیین شده که با طرح شکایت در مراجع قضایی، فرد خاطی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی برای افرادی که اسرار دیگران را فاش کنند مجازات حبس تعیین شده است، افزود: انتشار فیلم خصوصی افراد در فضای مجازی از مصادیق این جرم است و با طرح شکایت از سوی شاکی، خاطیان تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با میزان با بیان اینکه افشای اسرار دیگران در قانون جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده است، اظهارکرد: افشای اسرار دیگران یکی از جرایمی است که در قانون مجازات اسلامی برای آن ۹۱ روز تا دو سال حبس تعیین شده که با طرح شکایت در مراجع قضایی، فرد خاطی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام اخیر کارکنان بیمارستان‌ها مبنی بر انتشار فیلم وضعیت برخی بیماران در فضای مجاری از مصادیق جرم افشای اسرار است، اذعان کرد: این اقدام قابل چشم‌پوشی نیست چراکه پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها محرم اسرار مردم هستند و چنانچه تخلفی در این زمینه داشته باشند باید مطابق با قانون با آن‌ها برخورد شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در پاسخ به ادعای برخی افراد مبنی بر سکوت قوه قضاییه در مقابل انتشاردهندگان فیلم بیماران در فضای مجازی، تصریح کرد: در این قبیل جرایم جنبه خصوصی جرم بر جنبه عمومی جرم غالب است. بنابراین خاطیان با شکایت افراد تحت تعقیب قرار گرفته و با رضایت آن‌ها تعقیب متوقف می‌شود. بنابراین در این مورد یا شکایتی صورت نگرفته است و یا بنابر مصلحتی از سوی قوه قضاییه اطلاع‌رسانی نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین