کد خبر: ۲۷۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

محمد مرسی مکان بازداشت خود پس از کودتا را فاش کرد

محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر در جلسه محاکمه‌اش در دادگاه کیفری قاهره به اتهام جاسوسی و همکاری با طرف‌های خارجی، مکان بازداشت خود به دنبال «کودتای نظامی» در سوم ژوئیه 2013 را فاش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در جلسه محاکمه خود در دادگاه کیفری قاهره به اتهام جاسوسی برای طرف‌های خارجی گفت: من عصر روز جمعه پنجم ژوئیه از مقر گارد ریاست‌جمهوری مصر که مکانی بود که در پی کودتا در آن بازداشت بودم خارج شدم و فرمانده گارد ریاست‌جمهوری به من گفت که آن مکان را ترک خواهم کرد.

وی افزود: پس از آن سوار هواپیما شدم و هواپیما مرا به منطقه کانال سوئز در "جبل عتاقه" واقع در شمال شرق مصر و پس از آن به فرودگاه "قاید" در شرق قاهره برد. نیم ساعت در آنجا توقف کردیم و پس از آن به شهر الاسکندریه منتقل شدم.

مرسی تاکید کرد: من پایگاهی را که در آن در شهر اسکندریه بازداشت شدم می‌دانستم و آن مرکز یگان‌های نیروهای ویژه "غواص‌های انسانی" در پایگاه دریایی در منطقه "ابوقیر" بود که از پنجم ژوئیه تا چهارم نوامبر در آنجا بازداشت بودم.

مرسی همچنین از اینکه وزیر کشور از پایگاه دریایی در ابوقیر به عنوان زندان استفاده می‌کند، انتقاد کرد.

وی گفت: من بیشتر از این سخن نمی‌گویم چراکه نگران امنیت ملی مصر هستم.

محمد مرسی همچنین از هیات دادگاه خواست تا جلسه محرمانه‌ای را برای گفتن جزییات بیشتر با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهورمصر، سامی عنان، رئیس سابق ستاد ارتش و حسین طنطاوی، وزیر دفاع سابق برگزار کنند.

اظهارات مرسی پس از گذشت دو روز از منتشر شدن فایل صوتی منسوب به رهبران نظامی مصر از سوی شبکه ماهواره‌ای "مکملین" ایراد می‌شود که این رهبران توافق کرده بودند تا مکان و تاریخ بازداشت مرسی طی دوره اول بازداشتش پیش از رفتن وی به زندان "طره" را جعل کنند.

براساس این فایل صوتی همکاری میان فرماندهی نظامی و دادستانی کل جهت قانونی جلوه دادن مکان بازداشت مرسی از طریق جعل تاریخ بازداشت وی صورت گرفته تا گفته شود که وی به صورت قانونی و در مقر قانونی بازداشت شده نه در یکی از پایگاه‌های وابسته به ارتش.

دادستانی کل نیز اخیراً اعلام کرده که تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص فایل صوتی منتشر شده آغاز می‌کند.

دادستانی کل مصر در بیانیه‌ای گروه اخوان‌المسلمین را به درست کردن چنین فایلی با هدف برهم زدن امنیت کشور متهم کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین