کد خبر: ۲۷۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

نقل‌قول منتسب به خاتمی درباره مسجدجامعی خبرسازی سفارشی است

شاید برخی از اقبالی که توسط مردم و نخبگان از فراخوان مسجدجامعی شد دل‌نگرانند چون خبرسازی سفارشی جدیدی این بار با نقل قولی دروغین از "سید محمد خاتمی" عملکرد موفق اورا در شورای شهر تهران و سنگر خدمت به مردم نشانه رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- علیرضا تابش: دو هفته از فراخوان احمد مسجد جامعی (29 آبان به کتابفروشی ها بیاییم ) گذشته، فراخوانی که در آن از مردم و نخبگان علمی دینی فرهنگی و هنری خواسته شد به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی و در آخرین روز از این هفته روز  29 آبان در حمایت از کتابفروشی و کتابخوانی به کتابفروشی‌های شهر و دیارشان بیایند.

 این حرکت نمادین مورد استقبال گروهها‌ی مختلف مردم، دانشجویان، زنان، جوانان و مردم دوستدار فرهنگ قرا رگرفت تا جایی که عالمان دینی در شهر مقدس قم، اعضای شورای شهر، چند تن از دولتمردان، سید حسن خمینی نوه گرامی حضرت امام(ره)، متفکران، روشنفکران و نویسندگان و مترجمانی چون محمود دولت‌آبادی، احمدرضا احمدی، مصطفی محقق داماد، رضا داوری، غلامرضا دینانی، یوسف اباذری، ضیا موحد، حسین پاینده و .... در تهران و شهرهای دیگر کشور به احترام کتاب در کتابفروشی‌ها حاضر شدند.

شاید برخی از این فراخوان و اقبالی که توسط مردم و نخبگان از آن شد دل‌نگرانند چون خبرسازی سفارشی جدیدی این بار با نقل قولی دروغین از "سید محمد خاتمی" عملکرد موفق اورا در شورای شهر تهران و سنگر خدمت به مردم نشانه رفته است. هنوز یادمان نرفته سال گذشته و در آستانه تشکیل شورای چهارم،  خاتمی در اظهار نظری گفت ترجیح می دهم مسجد جامعی در شورا بماند و به دولت نرود، خاتمی به نقش اثرگذار همفکران اصلاح طلب خود در شورای شهر همواره تاکید داشته و البته شورا را نهادی سیاسی و سیاست‌زده نمی‌داند هرچند در عمل شوراها مخصوصا در کلانشهرها هنوز نتوانسته اند از سیاست فاصله بگیرند  و شاهد نوعی سیاست زدگی در برخی شوراها مخصوصا در ایام انتخاب هیئت رئیسه شورا هستیم.

آقای خاتمی امروز این خبرسازی‌های سفارشی را در یکی دو سایت دیده بودند، واکنش ایشان لبخند تلخی بود با اظهارتاسف به‌خاطر این دروغ‌پردازی‌ها. آقای خاتمی به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار در حوزه اجتماع و فرهنگ، همواره از رویکرد و عملکرد اعضای اصلاح طلب شورا شهر تهران حمایت کرده و حضور نمایندگان مردم را در بین آحاد جامعه مورد تاکید قرار داده و از خدمت رسانی بی‌ریا و خالصانه احمد مسجد جامعی در تمامی عرصه‌ها  قدردانی کرده است.

این نوع خبرسازی‌ها نشان تاثیرگذاری اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران است. شاید هم برخی دلواپسان، نگران حضور احمد مسجدجامعی و اصلاح‌طلبانی میانه‌رو از جنس او، در عرصه دیگری هستند. جعل سخنان سیدمحمدخاتمی درباره یکی از نزدیک‌ترین یارانش، عمق نگرانی برخی را نشان می‌دهد. تهران گردی برای عضو شورای اسلامی تهران نه تنها ویژگی منفی نیست که ویژگی مثبت است و بازتاب‌های اجتماعی آن به حدی بود که پس از او دیگر مدیران شهری هم برنامه‌های مشابهی را تدارک دیدند. در تهران‌گردی‌ها بسیاری از مسایل اجتماعی و اقتصادی شهروندان و مناطق مختلف مورد توجه قرار گرفت و برخی از این مسایل چنان بازتابی پیدا کرد که باعث حل و فصل و اصلاح آن شد. احمد مسجدجامعی مردی است که مردم اغلب محلات تهران او را و به خاطر خدمات ماندگارش در دو دوره  شورای شهر خوب در خاطر سپرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین