کد خبر: ۲۷۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳

مولاوردی: برای دستیابی به افق ۱۴۰۴ نباید بین مرد و زن خط کشی داشت

وی تصریح کرد: اگر قرار است در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه برسیم و از دانش پیشرفته برخوردار باشیم باید از نیمی از سرمایه انسانی کشور به درستی استفاده کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه این معاونت پیگیر و رصدکننده مسائل دانشجویان دختر کشور است، گفت: دانشجویان باید با بررسی عملکرد دولت و حکومت، به آنچه در جامعه می‌گذرد حساس باشند و مسوولیت خود را ایفا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه دراولین نشست کارگروه دختران این معاونت با تکریم روز دانشجو گفت: با توجه به گرایشی که قشر دانشجو به عدالت‌جویی، آزادی‌خواهی و مشارکت در ساختن کشور دارد شاهدیم که از بدو تاسیس دانشگاه در ایران، این قشر در تمام حرکت‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز نقش تاثیر گذار داشته است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری جنبش دانشجویی به عنوان بخشی از جنبش اجتماعی کشورمان فراز و فرود داشته است، تصریح کرد: با این حال نقش و تاثیر جوانان را از همان ابتدای پیدایش انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و تکامل کشور چه در دفاع مقدس و چه در دوران جهاد سازندگی می‌بینیم.

مولاوردی در این نشست پس از استماع مطالبات نمایندگان دختر تشکل‌های دانشجویی در خصوص کاستی‌های پیش روی دختران و زنان در محیط دانشگاه و جامعه، افزود: دانشجو پرچمدار نقد سازنده و خردمندانه است و ما از جامعه دانشگاهی توقع داریم در کنار انتقاد از وضع موجود به دنبال ارائه راهکاری مناسب و اجرایی برای حل مشکلات باشد.

وی ادامه داد: از دختران جوان دانشجو انتظار داریم که پیرو صحبت‌های رییس جمهوری مبنی بر اینکه دانشجو باید دیده‌بان و ناظر باشد، به عنوان بخشی از جامعه مدنی، به عنوان یک ناظر عملکرد دولت و حکومت را در تیررس بررسی خود قرار دهد و به آنچه در جامعه می‌گذرد حساس باشد و مسوولیت خود را ایفا کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هنوز در تحصیلات تکمیلی و جذب زنان در هیات علمی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: اگر قرار است در سال ۱۴۰۴ به رتبه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه برسیم و از دانش پیشرفته برخوردار باشیم باید از نیمی از سرمایه انسانی کشور به درستی استفاده کنیم. برای رسیدن به این هدف نمی‌توان خط کشی بین مرد و زن داشت.

مولاوردی با اشاره به فعالیت‌های معاونت برای تسهیل نقش آفرینی دختران و زنان جامعه در روند توسعه کشور ادامه داد: معاونت پیگیر و رصدکننده مسائل دانشجویان دختر است با این حال مسئولیت حفظ و تحکیم خانواده و بهبود وضعیت دختران و زنان صرفا نباید روی دوش این معاونت سنگینی کند، این یک مسئولیت همگانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین