کد خبر: ۲۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

دو میزبانی دیگر از والیبال ایران گرفته شد!

میزبانی مسابقات جام باشگاه های آسیا و زیر 23 سال والیبال آسیا از ایران گرفته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سعید درخشنده، مسئول رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال ایران در گفت و گو با ایسنا با اظهار تعجب از پس گرفتن میزبانی مسابقات جام باشگاه های آسیا و زیر 23 سال جهان گفت: نمی دانم چرا این میزبانی ها را گرفتند و در سکوت کشورهای مسلمان به میانمار دادند. به نظرم رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا اقتدار لازم را ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام رسمی فدراسیون والیبال ایران، میزبانی مسابقات جام باشگاه های آسیا و زیر 23 سال آسیا از ایران گرفته شد، اظهار کرد: سوال من هم همین است. چطور کشورهای اسلامی که تعدادشان کم نیست حاضر شدند، مسابقات باشگاه های مردان آسیا در کشور میانمار برگزار شود. کشور میانمار مشکلات سیاسی زیادی با مسلمانان دارد. قرار بود اجلاس هیات رئیسه هم در میانمار باشد اما این اتفاق نیفتاد. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که دو میزبانی دیگر را هم از ایران گرفتند.

وی در مورد صعود نکردن قهرمان مسابقات آسیایی 2015 به المپیک و اجبار به حضور آسیایی‌ها در مسابقات انتخابی المپیک گفت: از سال 2004 یک قرارداد بین فدراسیون جهانی والیبال و فدراسیون ژاپن بسته شد تا تورنمنت انتخابی المپیک در این کشور برگزار شود. هنوز هم این قرارداد لغو نشده است. با توجه به اینکه ژاپن یک کشور آسیایی است جای تعجب دارد که چرا مطابق این قرارداد کشورهای غیر آسیایی هم می توانند در مسابقات انتخابی المپیک آسیا شرکت کنند. در همه قاره ها قهرمانان مسابقات قاره‌ای مستقیما به المپیک می روند جز آسیا. علاوه بر آن یک شانس دیگر برای تیم های دوم و سوم آمریکانی جنوبی و اروپا هم قائل می شوند تا در تورنمنت های مختلف سهمیه المپیک بگیرند. اما در آسیا نه تنها قهرمان قاره به المپیک نمی رود بلکه در تورنمنت انتخابی المپیک آسیا هم کشورهای غیر آسیایی شرکت می کنند.

وی افزود: متاسفانه بعد از تغییر رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا، مدیریت والیبال در این قاره بسیار ضعیف شد. قدرت تصمیم گیری در این قاره کم شده است. ما در سال 2004 از این موضوع لطمه بزرگی خوردیم. برترین تیم آسیایی که قرار بود به المپیک برود مجبور شدند با کانادا، مصر و فرانسه بازی کند. ایران بازی را به کانادا و فرانسه واگذار کرد و سایر تیم ها را شکست داد اما نتوانست به المپیک برود. در تورنمنت حق به حق دار نمی رسد. به خوبی به یاد دارم که سرمربی کانادا قبلا سرمربی استرالیا بود و به این تیم باخت و ایران در حسرت المپیک ماند.

مسئول رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: کنفدراسیون آسیا باید روی این موضوع محکم بایستد و از حق قاره کهن دفاع کند. باید قرارداد این تورنمنت انتخابی المپیک را لغو کنند و قهرمان آسیا را به المپیک بفرستند تا حق به حق دار برسد. امیدواریم در کمیته مسابقات تجدید نظر شود. من شخصا در جلسه کمیته مسابقات سال 2014 حضور داشتم. آن ها گفتند که زمان نداریم تورنمنت انتخابی المپیک 2015 را برگزار کنیم. ما همان جا میزبانی جام ملت های آسیا را درخواست کردیم تا قهرمان این مسابقات به المپیک برود. همه چیز طبق برنامه بود اما برخی اعمال نفوذها این برنامه را تغییر داد.

درخشنده تصریح کرد: داورزنی گفت که کشورهای شرق آسیا روی برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن تاکید دارند. حالا پیشنهاد من این است که اصلا هرکجا می خواهند قهرمانی آسیا را برگزار کنند، در همان ژاپن مسابقه بگذارند اما نگذارند کشورهای غیر آسیایی در انتخابی المپیک آسیا بازی کنند. اگر سایر کشورهای آسیایی هم مثل ایران پیشرفت می کردند دیگر این مشکلات را نداشتیم. دکتر بن ناصر باید این نفوذ را داشته باشد که از حق آسیا دفاع کند. قاره آسیا در مناسبات فدراسیون جهانی تعیین کننده است زیرا برای رای گیری رئیس فدراسیون جهانی آرای قابل توجه کشورهای آسیایی تعیین کننده است. رئیس فعلی فدراسیون جهانی تا یکسال قبل دنبال رای کشورهای آسیایی بود اما حالا که زمان دادن حق کشورهای آسیایی است نمی دانم چرا این کنفدراسیون اعمال قدرت نمی کند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی 2015، قهرمان چهار تورنمنت انتخابی المپیک و چهار قهرمان قاره (آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی - مرکزی) به علاوه میزبان (برزیل)، 12 سهمیه المپیک را دریافت می کنند اما قهرمان قاره آسیا مستقیما به المپیک نمی‌رود. فدراسیون والیبال ایران در اعتراض به این موضوع رایزنی‌هایی را آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین