کد خبر: ۲۷۴۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

کویتی‌پور: من يک خواننده هستم

خودم را يک خواننده ارزشي نمي‌دانم، من يک خواننده ايراني هستم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلام‌ کويتي‌پور گفت: به خدا خودم را يک خواننده ارزشي نمي‌دانم، من يک خواننده ايراني هستم که البته يک رگم هم عرب محسوب مي‌شود اما عاشقانه و با احترام به آب و خاکم براي دل‌هاي مردم مي‌خوانم.

به گزارش ایسنا، اين مداح قديمي که قرار است به زودي اولين کنسرت خود را برگزار کند در توضيح اين اجرا در سخناني گفت: ترجيح مي‌دهم قطعاتي که قرار است در اين کنسرت اجرا شود را پنهان کنم، به هر حال قطعاتي داريم که تعدادي از آنها را اهالي موسيقي نشنيده‌اند و فکر مي‌کنم قطعات غير منتظره باشد، اجرا جذاب‌تر است.او ادامه داد: خيلي از اين قطعات پيش از اين اجرا شده است اما اجراي دوباره آن لطف خودش را دارد.

کويتي‌پور درباره فعاليتش در زمان جنگ نيز يادآور شد: سرنوشت طوري بود که شهرهاي مرزي وارد جنگ شدند و اهالي آن در به در شدند. از طرفي فضايي براي کار موسيقي وجود نداشت.وي افزود: آن زمان بدون اينکه در کنار سازهاي موسيقي قرار بگيرم به بيان اشعار حماسي روي آوردم. آن زمان که جوان هم بودم فکر مي‌کردم که بايد چه ملودي‌هايي را در کنار اشعار حماسي بگذارم تا تاثيرگذار باشد، اين کارها آن زمان تاثير داشت.

اين مداح قديمي درباره حضورش در عرصه موسيقي اظهار کرد: با توجه به نگاهي که به عرصه موسيقي دارم فکر مي‌کنم فقط سي درصد در اين زمينه حرکت کردم.

او در بخش ديگري از اين نشست درباره دليل برگزاري کنسرت نيز گفت: مي‌خواهم براي انرژي شخصي‌ام روي صحنه بروم که حداقل 37 سال گذشته را از ذهنم پاک کنم.

من در اين سال‌ها موقعيت مناسبي نداشتم که موسيقي را دنبال کنم. در شهر مرزي‌ام جنگ شده بود هم بازي‌هايم به خون نشستند و از طرفي متلک‌هاي مردم را هم مي‌شنيدم، موقعيت‌هايي که داشتم مرا از موسيقي دور نگه داشت.

اين هنرمند در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر انتشار آلبوم «غريبانه 2» با صداي يک خواننده ديگر و به اسم کويتي‌پور گفت: من اهل قهر کردن نيستم اما بايد بگويم که آشفته بازاري است، سال‌هاي گذشته وقتي اين آلبوم به نام من منتشر شد گفتم که اصلا ثابت کنيد اين آلبوم صداي من هست يا خير.

او ادامه داد:اين آلبوم از يک سيستم اداري وارد بازار شده بود و من مي‌خواستم به طور قانوني جلوي اين کار گرفته شود آن هم نه به خاطر کويتي‌پور بلکه به خاطر ملودي‌هايي که صاحب اصلي‌اش خدا است.

کويتي‌پور تصريح کرد: اين ملودي‌ها شب‌هاي عمليات خوانده شده است و براي من قداست دارند. اين کار با يک شوخي شروع و با يک جدي تمام شد. صدا و سيما هم دارد از اين قطعات استفاده مي‌کند. بارها گفته‌ام که شما از کويتي‌پور صحبت مي‌کنيد اما صداي کس ديگر را پخش مي‌کنيد. اما کم کم دارم اين موضوع را فراموش مي‌کنم.

او درباره غيبتش در اين سال‌ها نيز توضيح داد: من چارچوبي براي خودم دارم در اين سال‌ها فعاليت نداشتم زيرا فکر مي‌کنم بالا رفتن از پله‌هاي بازار موسيقي سخت است. البته پيشنهادهايي هم داشته‌ام مثلا مي‌بينم گاهي يک شعر و ملودي آماده را به من مي‌دهند و مي‌خواهند که ‌آن را بخوانم اما من مي‌گويم که اين ملودي به درد صداي يک هنرمند ديگر مي‌خورد و آنها هم گفتند که بله اتفاقا قطعات براي همان شخص نوشته شده است اما ايشان سفر هستند و شما اين کار را بخوانيد!

اين مداح تاکيد کرد: من خيلي سخت ملودي‌ها را مي‌پذيرم. خيلي وقت‌ها از من خواسته‌اند کاري را انجام دهم که فضاي آن باب ميل من نبوده است.

کويتي‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه بعضي از کساني که با جنگ درگير بودند مي‌گويند که کويتي پور با کارهايش بچه‌هاي مردم را به کشتن داد‌، بيان کرد: من تمام قد به احترام تمام کساني که نفس داده‌اند، مي‌ايستم خب به هر حال در مناطق جنگي از اين شوخي‌ها با من مي‌شد‌.

او در عين حال بيان کرد: من هرچند وقت يکبار، اين کارها را از روي ذوقي که داشتم انجام مي‌دادم. همين الان هم رفاقتي کار مي‌کنم. در دوران جنگ نيز رفاقتي از من دعوت مي‌کردند، همه آگاهانه به جنگ رفتند همه ما مي‌دانيم که فرهنگ ايراني زير بار زور نمي‌رود. غلام کويتي‌پور در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا اگر شرايط جنگ پيش نمي‌آمد به سراغ موسيقي مي‌رفت يا خير؟گفت: اين سرنوشت است و نمي‌دانم که اگر جنگ نبود چه مي‌شد، من از گذشته‌ام پشيمان نيستم حتي اگر از آشفتگي‌ها هم مي‌گويم از آنها احساس پشيماني نمي‌کنم.

وي افزود:اين معرفت مردم است که ما را به اينجا رسانده است، من هيچ وقت به باورهاي مردم از بالا نگاه نکرده‌ام. جنگ خاطرات ما را زير خاک برد اما اگر خداوند نفس دهد باز هم مي‌خوانم و درمناطق جنگي نيز با افتخار اجرا خواهم داشت.

اودرباره جزئيات کنسرتش نيز گفت: در اين کنسرت يک قطعه عاشورايي هم اجرا خواهم کرد. از طرفي قطعات اجتماعي و حماسي هم بخش ديگري از اجراي ما را تشکيل مي‌دهد. در واقع قطعات از حماسه اين مملکت دور نيست. قطعه عاشقانه هم اجرا خواهيم کرد اما عشق ما با همان ذکري است که دل‌هاي ما را به خدا وصل مي‌کند.

در نشست خبري که صبح 17 آذر ماه در سالن وزارت کشور برگزار شده بود‌، بهنام صبوحي رهبر ارکستر کويتي‌پور نيز که قرار است در اين اجرا او را همراهي کند در سخنان کوتاهي گفت: ساز بندي اين اجرا تلفيقي از ساز‌هاي پاپ و چند ساز ايراني به صورت سلو است. سعي کرديم از نوازندگان خوبي استفاده کنيم و گروه ُر نيز در کنار ما حضور دارند.

محمود سراجي کنسرت‌گزار اين اجرا نيز با اشاره به تغيير تاريخ و مکان اين کنسرت که قرار بود در ابتدا در برج ميلاد برگزار شود،‌ گفت: دلايل حضور نداشتن آقاي کويتي‌پور در برنامه خيمه‌ها و نجواها که در ايام سوگواري در برج ميلاد برگزار شده بود، اين نبود که ما نخواهيم در چنين برنامه‌اي حضور داشته باشيم. بلکه مشکلات ما از نظر محل تمرين و تست صدا بود که باعث شد زمان و مکان کنسرت را تغيير دهيم.کنسرت کويتي‌پور 26 و 27 آذر ماه در تالار وزارت کشور برگزار مي‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین