کد خبر: ۲۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
دبیر جشنواره خبر داد:

سه جایزه به تئاتر فجر اضافه شد

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از افزوده شدن جوایز طراحی لباس، گریم و موسیقی در صحنه به جوایز بزرگترین رویداد تئاتری ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اردشیر صالح‌پور درباره خواسته هنرمندان تئاتر و طراحان صحنه و لباس درباره افزوده شدن جایزه طراحی لباس به جوایز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: طبق خواسته طراحان صحنه و لباس تئاتر تصمیم گرفتیم از جشنواره سی و سوم تئاتر فجر جایزه طراحی لباس نیز به جوایز این جشنواره بین‌المللی تئاتر افزوده شود و در رأی هیأت داوران جشنواره، طراحی لباس نیز در نظر گرفته شود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همچنین از افزوده شدن 2 جایزه گریم و موسیقی در صحنه تئاتر نیز به جوایز جشنواره تئاتر فجر خبر داد و یادآور شد: موسیقی در صحنه در اولویت‌ تم‌های جهانی تئاتر است و ما در نظر گرفتیم که این جایزه نیز در جوایز تئاتر فجر گنجانده شود.

وی ادامه داد: بنا به درخواست انجمن طراحان ماسک و گریم خانه تئاتر مبنی بر دیده شدن بخش گریم در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه گریم را هم به جوایز تئاتر فجر اضافه کردیم.

صالح‌پور با بیان اینکه در کل 3 جایزه طراحی لباس، موسیقی در صحنه و گریم به جوایز سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزوده شدند، تأکید کرد: این تصمیم در راستای دیده شدن و اهمیت داشتن این گرایش‌های تئاتری گرفته شد.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی 32 دوره گذشته خود توجه خاصی به گرایش‌های طراحی لباس، گریم و موسیقی تئاتر نداشته و این امر در کنار بسته شدن کارگاه‌های دکور و لباس تئاتر، باعث کمرنگ شدن طراحی لباس به عنوان یکی از اصلی‌ترین گرایش‌های تئاتری شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین