کد خبر: ۲۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

کشف 2 چاه بزرگ نفتی در مازندران

فلاح بیان داشت: در اوایل سال 93 که با مشکل مواجه بودیم با سیاست و برنامه‌ریزی مشکل را حل و به رشد فزاینده‌ای دست یافتیم، برنج محلی که در طول تاریخ توسط دولت حمایت نمی‌شد، مدیریت و مشکلات را برطرف کردیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار مازندران با اشاره به اینکه دو چاه بزرگ نفتی در مازندران کشف شده است از استخراج نفت در مازندران خبر داد.

به گزارش فارس، ربیع فلاح جلودار شامگاه امشب در پانزدهمین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه مازندران با بیان اینکه رویکرد پژوهشی باید در راستای رویکرد اجتماعی و اقتصادی تعریف شود، اظهار داشت: بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید هرچند در زمینه اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم اما آن چیزی که دولت تدبیر و امید از آن به عنوان شاخص اصلی مدیریت استفاده کرد.

وی افزود: اتفاقی که اواخر تیر و مرداد 93 در کشور رخ داد تعامل با دنیا و اتفاقاتی بود که شرایط کشور را آرام و امید را در مردم زنده کرد به طوری که آن روزها تورم به بالای 45 درصد و رشد اقتصادی کشور 5.6 تا 6.5 درصد بود به رشد متعارف در بحث تورم را کاهش یافت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران همگام با سیاست مرکزی و شرایط اقتصاد بومی سوق داده شد،افزود: در سال 93 تمام تلاش خود را به کار بردیم تا  کشاورزی و تولید محصولات اساسی مازندران از جمله برنج و مرکبات را مدیریت و از ورود برنج خارجی به مازندران جلوگیری شد.

فلاح بیان داشت: در اوایل سال 93 که با مشکل مواجه بودیم با سیاست و برنامه‌ریزی مشکل را حل و به رشد فزاینده‌ای دست یافتیم، برنج محلی که در طول تاریخ توسط دولت حمایت نمی‌شد، مدیریت و مشکلات را برطرف کردیم.

این مسئول با بیان اینکه برخی‌ها از بازدید استاندار مازندران از شالیکوبی‌ها انتقاد کردند، اذعان داشت: اگر استاندار از این مکان‌ها بازدید نکند و نسبت به رفع مشکلات اقدام نشود پس باید چه کسی مشکلات را بررسی و حل کند، باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد تا شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد.

فلاح با اشاره به اینکه نمایشگاهی که از توانمندی‌های علمی دانشجویان و اعضای هئیت علمی دایر شده پسندیده دانشگاه نیست، گفت: در سال 94، تمام اعتبارات بخش پژوهشی در نظر گرفته شده را به این بخش اختصاص می‌یابد و اعلام می‌شود که بودجه اختصاص یافته چندین برابر بودجه امسال است.

استاندار مازندران تصریح کرد: از دانشگاهیان انتظار می‌رود که برای حل مشکلات اقتصادی مازندران راهبردی ارائه دهد تا کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی ما سر و سامان یابد و مشکلات اشتغال و اقتصادی استان حل شود.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش نیز دانشگاه باید از آموزش و پژوهش محوری به سوی کارآفرینی سوق داده شود، افزود: جای بسی تاسف است فارغ‌التحصیلان ما در رشته خود مهارت کافی ندارند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان و فارغ‌التحصیلان باید مهارت در کار را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی متناسب با شرایط استان نیست و باید رشته‌های مورد نیاز استان شناسایی و راه‌اندازی شود.

فلاح جلودار در ادامه از شناسایی دو چاه بزرگ نفتی در مازندران خبر داد و افزود: هیدروکربن این دو چاه نفتی به مراتب بیشتر از دیگر مراکز کشور است و ما از امروز می‌توانیم نفت استخراج کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین