کد خبر: ۲۷۵۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با «آفتاب»:

با ایجاد شفافیت، مفسدان در مقابل افکار عمومی قرار گیرند

یوسفیان ملا با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور درباره مبارزه با فساد اداری و اقتصادی گفت: به هر حال اینکه ایشان مطرح کردند که بعضی امکانات ممکن است باعث فساد شود، درست است. اما دستگاه‌های اجرایی ما باید به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که هر کس به هر اندازه هم که امکانات دارد، نتواند فساد ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عزت الله یوسفیان ملا درباره راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری به «آفتاب» می‌گوید: آنچه که روسای قوا مطرح می‌کنند که باید جلوی فساد گرفته شود به عنوان سیاست‌های کلی نظام و به عنوان امر مقامات عالیه نظام است. آن که باید عملی کند بدنه است و تا شکل و شمایل بدنه را تغییر ندهیم، ساختارها اصلاح نشود هر چه صحبت شود فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه همه کسانیکه دست‌اندرکار هستند باید مصمم به مقابله با فساد باشند، تصریح کرد: مقابله با فساد باید به فرهنگ تبدیل شود. آنهایی که به عنوان مفسد مطرح هستند، طرد و جایگاهی برای آنها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه اما می‌بینیم که به این شکل نیست، بسیاری را می‌بینید که فاسد هستند، با فساد مال جمع کرده‌اند اما احترام هم دارند و برای آنها حریم هم قائل می‌شوند.
 
 یوسفیان ملا با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور درباره مبارزه با فساد اداری و اقتصادی گفت: به هر حال اینکه ایشان مطرح کردند که بعضی امکانات ممکن است باعث فساد شود، درست است. اما دستگاه‌های اجرایی ما باید به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که هر کس به هر اندازه هم که امکانات دارد، نتواند فساد ایجاد کند.
 
این نماینده مجلس عنوان می‌کند: اگر تمامی مسیرهای فساد در کشور مسدود و بسته باشد قطعا و یقیقا هرکس هر امکاناتی هم که داشته باشد، نمی‌تواند فساد را انجام دهد. اما اگر شرایط و گلوگاه‌های ورودی فساد را باز بگذاریم؛ همچنین قوانین کافی و وافی برای مقابله با فساد نداشته باشیم، قطعا چنین اتفاقاتی می‌افتد. این یک امر بدیهی و روشن است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی درباره وجود خلاء قانونی در قوانین موجود درباره فساد اقتصادی می‌گوید: اعتقاد من بر این است که خلاء قانونی وجود ندارد. همین قوانینی که موجود است هم از آن استفاده درست نمی‌شود. ما قوانین خوبی داریم که سال‌ها از تصویب آن‌می گذرد و از آن استفاده نمی‌شود. پس ما خلع قانونی به آن مفهوم نداریم.

وی افزود: مشکل در بخش اجرا است و جلوگیری از وقوع جرائم و فساد را باید در مرحله اجرا تمهید مقدمات کنیم.

یوسفیان ملا ادامه می‌دهد: شما ببینید پرونده‌هایی که قبلا مطرح شد مانند فاضل خداداد، شهرام جزایری، امیرمنصور آریا هر کدام از این پرونده‌ها که به اتمام می‌رسید، دستگاه‌های اجرایی می‌آمدند و مطرح می‌کردند که چه کنیم تا این وضعیت دوباره تکرار نشویم؟ اما هنوز نتوانستیم کاری انجام دهیم و افرادی از این دست دوباره پیدا شدند.

وی افزود: در حال حاضر هم کاری از پیش نبرده‌ایم. نمی‌توان تنها به مجازات بسنده کرد؛ مجازات باید آخر خط باشد. یعنی مجازات مبارزه با معلول است، باید علت‌ها را از بین برد تا دوباره به معلول نرسیم.
 
این نماینده مجلس درباره راهکارهای مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری می‌گوید: آنچه که روسای قوا مطرح می‌کنند که باید جلوی فساد گرفته شود به عنوان سیاست‌های کلی نظام و با عنوان امر مقامات عالیه نظام است. آنکه باید مبارزه با فساد را عملی کند، بدنه است تا شکل و شمایل بدنه را تغییر ندهیم، تا ساختارها اصلاح نشود هر چه صحبت شود فایده‌ای ندارد.
 
وی ادامه می‌دهد: اگر عزم را جزم کرده‌ایم که جلوی رخ دادن فساد را بگیریم، نتیجه آن هم مشخص است و گرنه آقای رییس‌جمهور درد خود را مطرح می‌کنند، سران قوا هم به این موضوع تاکید می‌کنند و مقام معظم رهبری هم از سال 82 امریه صادر فرمودند. اما آن چیزی که باید نتیجه دهد اقدام موثر مدیران لایه پایینی است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی درباره راهکارهای مقابله با فساد تاکید می‌کند: راهکار بستن گلوگاه‌ها، پالایش قانون و شفافیت در اقدامات است. اگر اقداماتی پشت‌پرده در حال انجام است همه شفاف‌سازی شود. اگر بخواهید بدانید که امروز  چه کسانی وام میلیاردی گرفته‌اند، به چه کسی زمین واگذار شده، چگونه واگذار شده؛ به راحتی از طریق سایت‌ها به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. اگر همه اینها روشن باشد مردم همه در مقابل افکار عمومی قرار می‌گیرند و این بزرگترین محکمه برای این موارد است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
سلام
تا زمانی برای پست چانه زنی وجود دارد و بجای دانه درشتها که واجب است جز جز هم دیده شود چون قطره قطره جمع شود ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین