کد خبر: ۲۷۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۲

پيشنهادخانه تئاتر:در كنار تئاتر شهر تكيه بسازيد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خانه تئاتر اين ساخت و ساز و گود‌برداري در هفته‌هاي گذشته باعث ريزش بخش‌هايي از ضلع جنوبي ديوارهاي سالن اجرايي در تئاتر شهر شده بود. 

اگر چه پس از برگزاري چندين جلسه با حضور معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مدير كل هنرهاي نمايشي نماينده شوراي شهر تهران و مدير عامل سازمان گسترش فضاهاي فرهنگي (مهندس پروژه مورد نظر) اعلام كرده‌اند كه خطرري متوجه ساختمان تئاتر شهر نيست اما خانه‌اي تئاتر ضمن قدرداني از متوقف كردن ادامه اين ساخت و ساز پيشنهاد مي‌كند، كه محل مورد نظر را اختصاص به ساختن محلي براي اجراي نمايش‌هاي آئيني - سنتي ايران قرار داده شود.
 
برپايه اين گزارش در دوره قاجار هنرمندان آئيني ساختمان تكيه دولت را داشته‌اند كه در آن مكان نمايش‌هاي مذهبي، سنتي اجرا مي‌شد، حال مي‌توان ازاين فضاي مناسب در كنار تئاترشهر براي ايجاد تكيه استفاده كرد با نام تكيه ملت كه در آن امكان اجراي نمايش‌هاي مذهبي، آئيني و سنتي ايران فراهم شد. 

اين اقدام ارزشمند مي‌تواند به اعتلاي هنرهاي آئيني ايران كمك نمايد خانه‌ تئاتر پيشنهاد مي‌كند جهت ساخت مسجد مي‌توان از زمين سه هزار متري شهرداري تهران روبروي تئاتر شهر در خيابان شهيد برادران مظفر جنوبي استفاده مناسب‌تري به عمل آورد.
بر پايه اين گزارش خانه‌ تئاتر شهردار تهران، شوراي شهر و تمامي همكارانشان در اين تصميم‌گيري و تغيير كاربري پروژه‌ ساخت و ساز پاركنيگ مربوط به تئاتر شهر كمال امتنان را دارد و اعلام مي‌كند توقف ساخت اين پروژه دلشوره و نگراني دوستداران و هنرمندان تئاتر كشور را كاسته است و اميد است شهردار تهران پيشنهاد ساخت تكيه ملت را به فال نيك گرفته و در كنار تئاتر شهر اثر جاودانه، تاريخي و نمايشي را در اين دوران به نام خود ثبت كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین