کد خبر: ۲۷۵۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰

اربعین کم سابقه در سوریه

همزمان با اربعین شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، شیعیان سوریه و زوار بقاع متبرکه اهل بیت (ع) در مراسم عزاداری و سوگواری که در حرم های مطهر حضرت زینب کبری و حضرت رقیه خاتون سلام الله علیهما برگزار شد، بطوری کم سابقه شرکت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از دمشق ، مناطق شیعه نشین شهر دمشق پایتخت سوریه نیز امروز شنبه به مناسبت اربعین حسینی غرق در سوگ و ماتم بود و شیفتگان اهل بیت (ع) عزاداری کردند.

مراسم های عزاداری دربقاع متبرکه و مناطق شیعه نشین دمشق در حالی با شور و شکوه برگزار شد که تروریست های تکفیری تهدید به حمله به این مراسم های عزاداری حسینی کرده بودند.

مراسم عزاداری با حضور هزاران عاشق اهل بیت (ع) بویژه سالار شهیدان کربلا از صبح شنبه در جوار مراقد مطهر حضرت زینب کبری و حضرت رقیه خاتون سلام الله علیهما آغاز شد.

سوگواران در ذکر مصائب سید الشهداء (ع) و یاران وفادارش در صحرای کربلا به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و بر مصیبت امام حسین (ع)و اهل بیت ایشان (س) اشک ماتم ریختند.

مداحان اهل بیت (ع) با مرثیه خوانی یا جانفشانی ها و فداکاری های سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت را گرامی داشتند و سخنرانان هم بویژه درباره نقش والای پیام رسان عاشورا حضرت زینب کبری (س) در زنده نگه داشتن آرمان کربلا سخن گفتند.

سخنرانان خاطرنشان کردند: اگر زینب کبری (س) وامام سجاد (ع) حقیقت فلسفه عاشورا، هدف نهضت امام حسین (ع) و ظلم یزیدیان را بیان نمی کردند، واقعه عاشورا و اربعین حسینی تا امروز، جوشان و زنده باقی نمی ماند. 

برپایه این گزارش، در منطقه زینبیه (س) که از یک سال پیش تاکنون در امنیت نسبی بسر می برد، به مناسب اربعین حسینی دسته های عزاداران امام حسین(ع) به حرکت در آمدند.

عزاداران با حمل بیرق های عزا و خواندن نوحه بر این مصیبت جانکاه گریستند و عزاداری کردند. 

مردم مناطق شیعه نشین سوریه مانند محله های الامین، زین العابدین و امام صادق (ع) در دمشق به همین مناسبت مجالس عزاداری برپا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین