کد خبر: ۲۷۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

سرکیسه کردن زائران در مرز مهران

از شب گذشته زائران برای بازگشت به ایران اقدام کردند و با دپوی جمعیت در مرزها رو به رو شدیم. زائران مدت ها در سرما گرفتار شدند و اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کرایه‌ها بیش از ۵ برابر شد. دلالان در حال سر کیسه کردن زائران در مرز هستند و کسی هم پاسخگو نیست. صف‌های طولان و سرگردانی چندین ساعته‌، زائران را کلافه کرده است.

به گزارش فارس، بیش از یک میلیون نفر از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند.

در هنگام ورود زائران به کربلا با صف های کیلومتری در مرز رو به رو شدند و ساعت ها منتظر شدند تا وارد خاک عراق شوند.

در خاک عراق هم به دلیل وجود آوارگان عراقی در موکب ها زائران جایی برای ماندن نداشتن و بسیاری از آنها شب را در خیابان‌ها سپری کردند.

امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران در این باره گفت: موکب‌های صلواتی از آوارگان عراقی پر شده به همین دلیل اقامتگاه‌ها در طول مسیر کم است.

وی اعلام کرد: 30 دستگاه اتوبوس در هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه برای حمل و نقل زائرین حرم سید الشهدا (ع) در اربعین حسینی در نظر گرفته‌ایم که قابلیت افزایش آن نیز به 150 ناوگان به ویژه در روزهای برگشت زائرین وجود دارد.

از شب گذشته زائران برای بازگشت به ایران اقدام کردند و با دپوی جمعیت در مرزها رو به رو شدیم. زائران مدت ها در سرما گرفتار شدند و اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفت.

محمد رضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران از 7 روز پیش 500 دستگاه اتوبوس به داخل خاک عراق اعزام کرده است گفت: همچنین 150 اتوبوس از نجف تا کربلا سرویس‌دهی می‌کردند (تا قبل از اربعین) و حدود 170 اتوبوس از مهران تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه 500 اتوبوس بین‌شهری و برخی هم اجاره‌ای به زائران خدمت‌رسانی کرده و آنها را به مرز می‌رسانند گفت: دیشب اوضاع مرز مهران خوب نبود، حجم مسافر بسیار زیاد بود اما اکنون تا حدودی وضعیت ساماندهی شده است.

 به گفته حاجی‌بیگی روزانه از تهران 500 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران ادامه داد: در مرز شلمچه و چزابه مشکلی وجود ندارد.

 وی در خصوص قیمت اتوبوس‌ها از مرز تا تهران گفت: قیمت‌ها مشخص است ابلاغ کرده‌ایم و اگر تخلفی صورت گیرد وزارت راه و شهرسازی با آنها برخورد می‌کند.

 به گفته حاجی‌بیگی اتوبوس‌هایی که در داخل خاک عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند رایگان هستند اما اتوبوس‌هایی که از مرز مسافران را به مقصد می‌رسانند بر اساس مسیر کرایه خود را دریافت می‌کنند.

به گفته برخی از زائران در آن سوی مرز وسایل حمل و نقل کم است و برخی زائران با تراکتور خود را به مرز ایران می رسانند.

همچنین در این شرایط عده ای دلال در مرز ایران اقدام به سود جویی در مرزها کرده و از زائران قیمت های گزافی دریافت می کنند تا آنها را به شهرهایشان برسانند.

البته مسئول رسیدگی به قیمت بلیت اتوبوس ها  وزارت راه و شهرسازی است و بهتر است مسئولان در این بین اقدامات لازم را انجام دهند تا عده ای سود جو زائران را سر کیسه نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین