کد خبر: ۲۷۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

بازتاب حضور میلیونی زایران در اربعین حسینی در رسانه های خارجی

حضور میلیونی زوار حسینی در آیین بزرگداشت سالروز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ؛ بازتاب گسترده ای در رسانه های دیداری و شنیداری جهان داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه های خارجی که معمولا در برابر چنین رویدادهایی در جهان اسلام سکوت اختیار می کنند ؛ نتوانستند حضور میلیونها زایر حسینی را نادیده بگیرند و گزارش های مختلفی از این گردهمایی بزرگ که در نوع خود بی نظیر است ؛ منتشر کردند.

به گزارش ایرنا ، این رسانه ها طی روزهای اخیر با انتشار گزارش هایی به انعکاس حضور میلیونی زایران حرم امام حسین (ع) پرداخته اند و بسیاری از رسانه های خارجی در اخبار و گزارش های ارسالی از حال و هوای زایران در شهر کربلا ؛ به رقم 17 میلیون و 500 هزار زایر اشاره کرده اند.

رادیو ' بی بی سی ' در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی از حضور میلیونی زایران حسینی در کربلای معلی می نویسد : ' چه برای یک باور مذهبی و چه برای اعلام یک پیام سیاسی، حضور میلیونی عزاداران درکربلا همه نگاه ها را به خود جلب کرده است.'

بی بی سی می نویسد : امسال یکی ازشلوغ ترین اربعین هایی بود که کربلا به خود دیده وتهدیدهای امنیتی وانفجار بمب وخمپاره هم حریف این اعتقادات شیعیان برای شرکت در آیین عزاداری اربعین نشد.

پایگاه خبری بی بی سی نیز از ورود میلیون ها زائر شیعه با وجود تهدید تندروها خبر داد و گزارش داد که بسیاری ازاین زائران چندین روز مسیر 80 کیلومتری نجف تا کربلا را پیاده طی کرده اند تا به عزاداری اربعین برسند.

خالد العبیدی وزیردفاع عراق گفته است برای اربعین امسال، درمجموع 17 میلیون نفر به کربلا رفته اند که بیش ازچهار میلیون نفرآنها زائران خارجی از60 کشور هستند.

اکثریت جمعیت عراق را شیعیان تشکیل می دهند وحدود 13میلیون تن از زائران امسال کربلا ازخود عراق هستند. کشوری که امسال گروه داعش به شهرهای شیعه نشین آن حمله و بسیار خونریزی و کشتار کرده است.

ایرانیان بزرگ ترین گروه زائران خارجی کربلا هستند وبنا به گفته مقامات سازمان حج و زیارت ایران، بیش ازیک میلیون وسیصد هزار زائر ایرانی راهی این شهر شدند؛ بیشتر این زائران از مرزهای زمینی وارد عراق شدند.

بعد ازسقوط صدام حسین، کربلا همه ساله درموسم اربعین میزبان زائران شیعه عراق وکشورهای منطقه بوده است اما مقام های عراقی می گویند تعداد زائران امسال به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. اگرچه طی این سال ها، شرکت کنندگان مراسم اربعین بارها هدف حملات بمب گذاری قرار گرفته اند.

صدای آلمان نیز به تاریخچه اربعین و نخستین تجمع بر مزار شهدای کربلا در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت اشاره کرد.

رادیو دویچه وله آلمان نیز در گزارشی به ناآرامی های عراق و جنایات داعش علیه شیعیان اشاره و خاطر نشان کرد : اگرچه دیدیم موج جمعیت شیعه و استحکام اراده آنها چنان بود که مراسم اربعین با کمترین تحرکات علیه زائران برگزار شد.

پایگاه اینترنتی رادیو فرانسه نوشت: مراسم اربعین امسال به دلیل حملات داعش علیه شیعیان در عراق از رنگ و بوی سیاسی بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بوده است.

این پایگاه خبری از مراسم اربعین امسال به عنوان اعلام مقاومت شیعیان در برابر گروه داعش یاد می کند.

برخی دیگر از رادیو های خارجی نیز در گزارشی این جمعیت خودجوش را به ' مانور قدرت سیاسی شیعه ' تعبیر کردند و در پایگاه های اینترنتی خود نوشتند : زن ومرد، پیر وجوان، کودک ونوزاد راهی جاده هایی هستند مملو ازجمعیت که دیگر جایی برای عبور اتومبیل ها درآن باقی نمانده است و این یک مانور قدرت برای جهان تشیع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین