کد خبر: ۲۷۵۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

طلای جهانی در شیب نزولی افتاد

طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای نشست بانک مرکزی آمریکا که انتظار می‌رود زمان افزایش نرخ‌های بهره در این کشور را مشخص کند، روز دوشنبه به روند کاهشی روزهای قبل ادامه داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.7 درصد کاهش یافت و به 1213 دلار رسید و تا ساعت 12 ظهر به وقت محلی 1217 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.2 درصد کاهش یافت و به 1220 دلار رسید.

این فلز زرد هفته گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و افت بازارهای سهام جهانی با وجود کاهش قیمت‌های انرژی، 2.5 درصد صعود کرد که بیشترین رشد از 10 اکتبر تاکنون بود.

بانک مرکزی آمریکا قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نشستی را برای تصمیم گیری در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره که در پنج سال گذشته برای پشتیبانی از رشد اقتصادی نزدیک به صفر نگه داشته شده اند، آغاز کند با اینهمه پل کروگمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل سال 2008 معتقد است بعید است سیاستگذاران این بانک نرخ‌های بهره را در سال 2015 افزایش دهند زیرا با پایین ماندن فشارهای تورمی و کندی رشد اقتصادی روبرو هستند.

افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بهره مانند طلا لطمه می‌زند در عوض از قوی شدن ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

بهای معاملات آتی طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 که بانک مرکزی آمریکا برای پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور اقدام به خرید ماهانه اوراق قرضه کرد و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داد، 70 درصد جهش کرد اما سال گذشته با نشانه‌های احیای اقتصاد آمریکا و صعود بازارهای سهام که این بانک را به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی خود واداشت، 28 درصد سقوط کرد با اینهمه امسال 1.3 درصد رشد قیمت داشته است.

به گفته سان یونگ گانگ، استراتژیست اقتصادکلان شرکت اوربرایت فیوچرز، تصمیم بانک مرکزی آمریکا کلیدی حرکت طلا خواهد بود.

شاخص دلار بلومبرگ که هفته گذشته 0.6 درصد کاهش یافت، تغییر چندانی نداشته و 1116 واحد بود.

اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و به عنوان معیار رضایت سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود، پس از سه روز افزایش که طولانی‌ترین مدت از ماه اوت بود، روز جمعه تغییری نداشت.

به گزارش ایسنا، در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و 16.8691 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد کاهش، به 1224 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، 813 دلار معامله شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین