کد خبر: ۲۷۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

3 درخواست سیف از رییس‌جمهور

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به به بدهی دولت، مؤسسات و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نیز بانک‌ها به بانک مرکزی، خواستار افزایش سرمایه بانک مرکزی، تسریع در پرداخت بدهی‌ها و تعدیل سقف تسهیلات تکلیفی ابلاغی به بانک مرکزی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ولی‌الله سیف در پنجاه و چهارمین مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تشریح آماری دستاوردهای دولت در حوزه پولی و ارزی نظیر انتشار به موقع آمار و اطلاعات، کنترل پایه پولی، کاهش رشد نقدینگی، مهار تورم، توقف رشد منفی اقتصادی، مهار نوسانات نرخ ارز، مهار انتظارات تورمی، هدایت ارز به بخش تولید و بهبود وضعیت تأمین مالی تولیدکنندگان، گفت: توقف رکود اقتصادی پس از چند فصل متوالی، ثبات در بازارهای مالی و اعتماد میان فعالان اقتصادی از علایم خروج از رکود محسوب می‌شود و بانک مرکزی بر این اصول بیش از پیش متمرکز خواهد شد.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که نرخ تورم شتابان فرصت تصمیم‌گیری را از فعالان اقتصادی سلب کرده بود، اظهار کرد: امروز می‌توانم اعلام کنم پس از 15 ماه تلاش بانک مرکزی در سایه سیاست‌های مدبرانه دولت تدبیر و امید و دستاوردهای روشن آن در ترمیم تعاملات بین‌المللی توانسته متغیرهای کلیدی اقتصاد را در مسیر صحیح خود قرار دهد.

وی با اشاره به قابل اهمیت بودن استقلال عملیاتی بانک مرکزی برای رئیس جمهور، گفت: رئیس جمهور همواره استفاده از منابع بانک را خط قرمز سیاست‌های خود دانسته‌اند و این موضوع نشان از پایبندی دولت به رعایت اصول علمی و حمایت از بانک مرکزی در جهت‌گیری‌های صحیح در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد دارد.

سیف خاطرنشان کرد: بانک مرکزی به عنوان پیشتاز مقابله با تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی با محدودیت جدی در دسترسی به روابط کارگزاری بین‌المللی و محدودیت منابع ارزی قابل انتقال مواجه بوده است و مدت‌ها است که کاهش شکنندگی‌ها و آسیب‌پذیری‌های اقتصاد و حفاظت از آن در مقابل عوامل ریسک و خطر را به طور اصولی دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: حفظ ثبات و پایداری اقتصاد هدف کلان عملیاتی بلندمدت این بانک است که در چارچوب وظایف محول شده در سند کلی اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مجموعه مطالعات بانک مرکزی در قالب اهداف و سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات در جلسه اخیر شورای اداری ارائه گردید و گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در نیمه اول سال 1393 و برنامه‌های سال‌های 1394 و برنامه ششم توسعه به مدیریت برنامه‌ریزی ارسال شده است تا از هدایت‌های و همفکری آن مقام محترم به منظور بهبود روند کار بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، سیف در پایان افزود: بانک مرکزی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد کلان کشور همواره آماده است از توان و ظرفیت خود برای تحقق اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین