کد خبر: ۲۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۴ - ۲۰:۵۶

نخستين رئيس روحانی برای برای سیاسی ترین دانشگاه جهان

آفتاب‌‌نیوز :  بدين ترتيب رياست نخستين دانشگاه امروزی در ايران برای اولين بار به يک روحانی سپرده می شود که فاقد مدرک دانشگاهی است.

آیت الله عباسعلی عميد زنجانی که 58 سال سن دارد عضو هيئت علمی گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با رتبه دانشياری است و تأليفاتی همچون کتاب مبانی انقلاب اسلامی و ريشه‌های آن دارد که از سالها پيش به عنوان متن رسمی در دانشگاههای ايران تدريس می شود.

برخی ديگر از تأليفات مهم وی عبارتند از: مبانی فقهی کليات قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، تفسير حقوق اسلامی و مبانی آن، فقه سياسی، اقتصاد اسلامی، تاريخ تصوف و عرفان و حقوق اقليتها.

وی بلافاصله پس از پيروزی انقلاب 1979 رئيس کميته انقلاب در منطقه ژاله و فرح آباد تهران شده و در دوره سوم مجلس شورای اسلامی نماينده و عضو کميسيون قضائی مجلس بوده است. 

عميد زنجانی همچنين عضو شورائی بوده که آيت الله خمينی بنيانگذار جمهوری اسلامی مدت کوتاهی پيش از مرگش مأمور بازنگری در قانون اساسی و اعمال اصلاحاتی در آن کرد.

عضويت در شورای فرهنگ عمومی که از جمله نهادهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است از جمله ديگر مشاغل  عميد زنجانی بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین