کد خبر: ۲۷۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

کیهان به نقل از دانشجویان بورسیه دولت قبل: همه ما، همه صلاحیتها را داریم

جمعی از دانشجویان بورسیه دکتری با ارسال نامه‌ای خطاب به فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تشریح تخلفات متعدد سازمان امور دانشجویان در زمینه رسیدگی به پرونده‌های خود، خواستار برخورد قاطع وی با مسئولان این سازمان و بازنگری در احکام لغو بورس صادره شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کیهان نوشت: در بخشی از این نامه آمده است: دانشجویان بورسیه در این مدت با شدیدترین بی‌اخلاقی‌ها و اتهام پراکنی‌ها مواجه شده‌اند، که صدمات جبران‌ناپذیری هم بر پیکره علمی کشور و هم بر حیثیت دانشجویان بورسیه وارد آورده است. متاسفانه این فضای ناسالم برای دانشجویان بورسیه، به این دلیل ایجاد گردید که برخی سیاست‌زدگان کوته‌نظر مشابهتی عددی را میان سه هزار بورسیه با یک پرونده مشهور فساد اقتصادی ایجاد کردند و برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی خود، حیثیت علمی و فرهنگی کشور را به سخره گرفتند.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی دانشجویان بورسیه ضمن دارا بودن صلاحیت‌های علمی، اخلاقی، فرهنگی و... با پشت سر گذاردن حداقل دو مصاحبه علمی موفق به کسب بورسیه شده‌اند. قطعا می‌دانید که با توجه به جایگاه قانونی شورای مرکزی بورس دستورات صادر شده آن،  چنان که برای افراد حقوقی را ایجاد نماید از باب رعایت حقوق مکتسبه جزء قوانین محسوب شده و رعایت آن از باب اینکه نباید به حقوق مکتسبه افراد خللی وارد شود، لازم است.

 در پایان این بیانیه آمده است: دانشجویان بورسیه همچنین از مقام محترم وزارت علوم انتظار دارند برای برخورد قضایی با برخی مدیران ارشد سازمان دانشجویان و اداره بورس وزارت علوم که در یک سال اخیر ضمن وارد آوردن اتهامات گسترده در نگرانی و بلاتکلیفی خیل عظیمی از دانشجویان بورسیه نقش اساسی ایفا کرده و دانشجویان را از حقوق قانونی خود محروم نموده‌اند، با قوه محترم قضائيه جمهوری اسلامی همکاری نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین