کد خبر: ۲۷۶۱۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
در واکنش به اظهارات سیدمحمد خامنه‌ای درباره آیت‌الله هاشمی

غرویان: بزرگان نظام از ایجاد فضای غیراخلاقی در کشور جلوگیری کنند

محسن غرویان، فعال سیاسی و مدرس حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جریان تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اتفاق تازه‌ای نیست به خبرنگار «آفتاب» گفت: امام خمینی (ره) در مورد ایشان فرمودند که تا انقلاب زنده است، هاشمی زنده است. بعد از انقلاب ۵۷ عده‌ای توطئه‌ی ترور فیزیکی ایشان را رقم زدند و کم‌کم شروع کردند به ترور شخصیتی ایشان. ولی آیت الله هاشمی با صبر، حوصله و درایت همه این بحران‌ها را پشت سر نهادند. حتی خود رهبری فرمودند که «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود» برای همین گروهی در تلاشند تا رابطه رهبری با آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر هم زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: مدرس حوزه علمیه قم و فعال سیاسی، درباره اظهارات جنجالی سیدمحمد خامنه‌ای درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحریف تاریخ توسط گروهی خاص، گفت: اگر سخنی گفته می‌شود نباید بر اساس «احتمال» یا «علی القاعده اینطور است» باشد.

 به گزارش آفتاب، بعد از اظهارات اخیر آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دفتر ایشان ضمن رد سخنان آیت‌الله محمد خامنه‌ای و انتقاد از وی به دلیل تحریف تاریخ تاکید کرد: «چرا کسانی که در جریان تصمیمات انقلاب، دفاع مقدس، توطئه‌های ریز و درشت ضدانقلابیون و منافقین در این کشور هستند، در این‌گونه موارد که بدیهات انقلاب تحریف و تخریب می‌شود، سکوت کرده و برای دفاع از نظام اسلامی، سخنان سخیف و داستان‌سرایی‌های تخیلی گروهی بغض‌آلود را پاسخ نداده و تماشاچی شده‌اند؟»

در همین راستا محسن غرویان، فعال سیاسی و مدرس حوزه علمیه قم، با بیان اینکه جریان تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اتفاق تازه‌ای نیست به خبرنگار «آفتاب» گفت: امام خمینی(ره) در مورد ایشان فرمودند که تا انقلاب زنده است، هاشمی زنده است. بعد از انقلاب ۵۷ عده‌ای توطئه ترور فیزیکی ایشان را رقم زدند و کم کم شروع کردند به ترور شخصیتی ایشان. ولی آیت‌الله هاشمی با صبر، حوصله و درایت همه‌ این بحران‌ها را پشت سر نهادند. حتی خود رهبری فرمودند که «هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود» برای همین گروهی در تلاشند تا رابطه رهبری با آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر هم زنند.

وی در ادامه افزود: با عنایت رهبری و درایت و حوصله آقای هاشمی این توطئه‌ها و جریانات هیچ‌یک به نتیجه‌ای نرسیده است. به هر حال آیت‌الله هاشمی یکی از ارکان اساسی نظام هستند و درایت ایشان به قدری بوده که مقام معظم رهبری آقای هاشمی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که یکی از بالاترین مقامات کشور است، منصوب کردند و فکر نمی‌کنم این‌گونه حرکت‌هایی که علیه ایشان شکل گرفته است، به نتیجه‌ای برسد. 

غرویان گفت: من مطالب آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای را به‌طور کامل مطالعه و مشاهدم کردم که در بخشی از سخنانشان در بازگوکردن وقایع از «احتمال و علی القاعده اینطور است» استفاده کرده‌اند؛ استفاده از این واژه‌ها در مسائل تاریخی نمی‌تواند درست باشد خصوصا در شرایط خاصی که کشور در آن قرار دارد به صلاح ملک و ملت نیست.

این فعال سیاسی ضمن اشاره به توهین‌ها و افتراهای نسبت داده‌شده به آیت‌الله هاشمی، تاکید کرد: من این توهین‌ها را مناسب شئون اخلاقی نمی‌دانم. استفاده از تعابیر تندی مانند «مزدوران هاشمی» یا «خط نحس هاشمی» اثرات منفی در جامعه، حتی نسبت به گوینده‌ی این الفاظ ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از روحانیون نیز در تریبون‌های نماز جمعه یا در مصاحبه‌های خود از این الفاظ تند و توهین‌آمیز استفاده کرده‌اند و بازخورد منفی دریافت کرده‌اند. نباید نسبت به شخصیت‌های روحانی و  مهم نظام که مورد تایید امام خمینی(ره) و رهبری هستند اینگونه برخوردها صورت بگیرد. این صحبت‌ها خلاف شئون روحانیت و علمای دین است.

وی در ادامه افزود: مردم پذیرای این‌گونه صحبت‌ها که هیچ سند و مدرکی ندارند، نیستند و آن را حمل بر خشم و عضب و عصبانیت گوینده می‌دانند و این  موضوع به صلاح خود گوینده نیست.

غرویان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: خوب است بزرگان و شخصیت‌های برجسته نظام در رابطه با این موضوع مواضع خودشان را اعلام کنند و فضای کشور را به سوی وفاق و همدلی سوق دهند و از ایجاد فضای غیراخلاقی و مسائل توهین‌آمیز جلوگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
3
59
با این توهین ها نمی توانند به محبوبیت آقای هاشمی و خدمات ایشان ضربه ای وارد سازنند.
نفیسه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
3
57
این تحریف تاریخ میراث به جای مانده از دولت نهم و دهم است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین