کد خبر: ۲۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۵

تلاش غرب، برای شکست مذاکرات تهران - مسکو

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه تلگراف در واکنش به تصمیم روز گذشته شورای حکام آژانس در زمینه برنامه های هسته ای ایران نوشت: آمریکا و اروپا روز گذشته راه روسیه را برای مذاکره با ایران که برنامه های هسته ای اش هر روز از روز قبل رادیکال تر می شود، هموار کردند.

این تصمیم گیری شورای حکام که می توان آن را گردش 180 درجه کشورهای غربی تلقی کرد، سبب می شود ایران بتواند به توسعه تسلیحات هسته ای بپردازد.

روزنامه تلگراف با نقل برخی از بخش های سخنان سفیر انگلیس در شورای حکام آورده است: البته همانطور که سفیر انگلیس اعلام کرد ایران نباید گمان کند که این پنجره فرصت همواره برایش باز است و رفتارهایی همچون فعال کددن "یو.سی.اف" اصفهان نباید تکرار شود.

این روزنامه در بخش دیگری نوشت: می توان تصمیم شورای حکام آژانس را به این صورت تفسیر کرد که کشورهای غربی دریافتند چنانچه روسیه نیز در گفتگوهای هسته ای با ایران به موفقیت دست پیدا نکند، به راحتی در "طرف" آنها قرار خواهد گرفت و در آن زمان می توان ایران را به راحتی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع کرد.

ریاست شورای حکام شب گذشته با ارائه یک جمع بندی از بیانیه های کشورهای اعضای این شورا، رسیدگی به پرونده ایران در نشست نوامبر را بدون صدور قطعنامه پایان یافته اعلام کرد. در این راستا، پرونده ایران عملا از دستور کار شورای حکام خارج شد چون قطعنامه ای صادر نشده و مدیر کل آژانس به دادن گزارش در هیچ زمانی الزام نشد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین