کد خبر: ۲۷۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

مهمترین 2 عامل مرگ و میر در کشور

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اعتیاد دومین عامل مرگ ومیر در کشور بعد از تصادفات رانندگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، 'علی شمشیری' روز پنجشنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر قصرشیرین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 762 نفر در کشور بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: خطرات ناشی از این بلای خانمانسوز بسیار جدی است و از نظر شرعی وظیفه داریم برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: اهتمام و تاکید استاندار کرمانشاه نیز بر مبارزه جدی با مواد مخدر در استان است و ایشان به جد پیگیر این موضوع هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه ادامه داد: هرکس در هر جایگاهی می تواند در راستای وظایف خود نسبت به پیشگیری و آگاه سازی تهدیدهای مواد مخدر در جامعه فعالیت کند و نیروی انتظامی را در این خصوص یاری دهد.

شمشیری با بیان اینکه در سال جاری 11 نفر از ماموران انتظامی کشور برای مقابله با مواد مخدر به شهادت رسیدند ، افزود: حساسیت ها نسبت به سو مصرف مواد مخدر در قصرشیرین نیز به علت موقعیت خاص جغرافیایی، هم مرز بودن با عراق و همچنین نقشی که در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است، باید افزایش یابد.

وی گفت: آموزش و اطلاع رسانی از مولفه های پیشگیری هستند و این امور باید سرلوحه کارها قرار گیرد و نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

'نعمت الله نازپرورده' از دستگیری 74 نفر در این ارتباط خبر داد و گفت: این کشفیات شامل تریاک، شیره تریاک و مواد مخدر صنعتی بوده است.

نازپرورده به نقش مهم خانواده ها و سازمانهای مردم نهاد در پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اگر حساسیت ها نسبت به آسیب های ناشی از مواد مخدر افزایش پیدا نکند، جامعه با ضربات جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.

و گفت: کوچکترین غفلت در این زمینه خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد که دامنه آن تمام جامعه را در بر می گیرد.

وی گفت: تقدیم چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز برای مقابله با این بلای خانمانسوز نشانگرعزم جدی نظام برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر است.

وی گفت: قصرشیرین یک شهرستان مرزی است که 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و روزانه علاوه بر تردد بیش از دو هزار کامیون، چهار هزار نفر نیز در مرز رسمی پرویزخان مشغول فعالیتند و حجم بالای مبادلات اقتصادی می طلبد تا تلاشهایمان را برای مبارزه با مواد مخدر بیشتر کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین