کد خبر: ۲۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
رضا درستکار منتقد سینما در گفت‌وگو با «آفتاب»:

لزوم تغییر ماموریت‌های کهنه در فارابی

رضا درستکار به درباره عملکرد بنیاد فارابی به «آفتاب» گفت: «سازمان فارابی از بدو تاسیس ماموریت‌های وِیژه‌ای داشت. وظیفه این بنیاد تحول ساختارهای سینمای ایران بر پایه ارزش‌های جدید نظام جمهوری اسلامی ایران بود. توسعه و پشتیبانی از جشنواره‌های جمهوری اسلامی ایران نیز از وظایف دیگر این بنیاد بود اما این وظایف روشن از سال ۱۳۷۰ به پایان رسید.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: رضا درستکار منتقد سینما تعریف ماموریت‌های متناسب و به‌روز را برای بنیاد فارابی ضروری و لازم دانسته و گفت: به نظرم تغییر مدیران و آوردن نیروهای حرفه‌ای و مسلط به حوزه سینما باید از سوی سازمان سینمایی انجام شود.

به گزارش آفتاب، این منتقد سینما معتقد است سیاست‌های حمایتی فارابی واضح و روشن نیست و این برای اهالی سینما آسیب‌های زیادی به همراه داشته است. رضا درستکار به درباره عملکرد بنیاد فارابی به «آفتاب» گفت: «سازمان فارابی از بدو تاسیس ماموریت‌های وِیژه‌ای داشت. وظیفه این بنیاد تحول ساختارهای سینمای ایران بر پایه ارزش‌های جدید نظام جمهوری اسلامی ایران بود. توسعه و پشتیبانی از جشنواره‌های جمهوری اسلامی ایران نیز از وظایف دیگر این بنیاد بود اما این وظایف روشن از سال ۱۳۷۰ به پایان رسید.»

درستکار تغییرات با اشاره به سلیقه‌ دولت‌ها درباره بنیاد فارابی گفت: «بنیاد فارابی دستخوش سلیقه‌های بسیاری شده است هر دولتی بنابر خط و مشی خود در وظایف فارابی تغییراتی به‌وجود آورده است. به نظر من معیارهای حمایتی فارابی روشن و واضح نیست و این عدم وضوح آسیب‌های زیادی به سینما زده است. باید برای فارابی وظایف روشن و ماموریت‌های ویژه تعریف شود تا حواشی این بنیاد به پایان برسد.»

درستکار از تغییر مدیران فارابی حمایت کرده و گفت: «باید ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیران فارابی وجود داشته باشد که خروجی و نتیجه کار مدیر موفق مشخص شود تا این بنیاد بتواند به اوضاع سینما سامان دهد. جابه‌جایی و تغییر مدیریت اگر حساب‌شده و کارشناسی باشد قطعا می‌تواند به تحقق این امر کمک کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین