کد خبر: ۲۷۶۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳

تونی ابوت مدعی احتمال حمله تروریستی جدید در استرالیا شد

'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا روز سه شنبه پس از حادثه گروگانگیری هفته گذشته سیدنی نسبت به انجام حمله تروریستی جدید در این کشور هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا پس از نشست کمیته امنیت ملی این کشور به خبرنگاران، گفت که پس از حادثه گروگانگیری 17 نفر در سیدنی که به کشته شدن دو گروگان و گروگانگیر منتج شد، صحبت های زیادی در خصوص حادثه تروریستی جدید می شود.

وی گفت: ما نمی دانیم چه زمانی و چگونه ممکن است این حمله انجام شود، اما می دانیم افرادی با قصد و توانایی انجام حملات بیشتر وجود دارند.

ابوت همچنین اعلام کرد سطح هشدارهای تروریستی در استرالیا افزایش نمی یابد، اما امکان یک حمله تروریستی زیاد است. استرالیا هم اکنون در سطح بالایی از آماده باش است.

به نوشته تارنمای هرالد استرالیا، وی گفت به دلیل شرایط کنونی مهم است مردم هوشیار و آگاه باقی بمانند.

استرالیا برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته از شهریور ماه امسال خطر حمله تروریستی در استرالیا به 'بالاتر از حد متوسط' رساند.

دولت فدرال استرالیا در آن زمان دلیل افزایش خطر حملات تروریستی در این کشور را دخالت استرالیا در بحران عراق و شرکت در ائتلاف غرب بر علیه داعش عنوان کرد.

استرالیا از سال 2003 میلادی چهار سطح هشدار در مقابل حملات احتمالی تروریستی در نظر گرفته است.

بر این اساس در سطح پایین حمله تروریستی انتظار نمی رود، در سطح متوسط حمله تروریستی می تواند رخ دهد، در سطح بالاتر از متوسط حمله تروریستی به احتمال زیاد روی خواهد داد و در سطح شدید حمله تروریستی قریب الوقوع است و یا رخ داده است.

دولت استرالیا در حالی اکنون خود را در کنار غرب به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریست ها در سوریه و عراق مطرح می کند و هر روز خبر از احتمال حمله تروریستی به این کشور می دهد که تاکنون از تروریست هایی که بر ضد دولت قانونی سوریه در نبرد بودند، پشتیبانی می کرد.

اردوگاه غربی - عربی ضد سوری بویژه آمریکا و انگلیس برخلاف مقررات بین المللی برنامه تجهیز و مسلح کردن عوامل تروریستی را تاکنون انجام داده اند و دهها استرالیایی نیز در کنار تروریست ها قرار گرفتند و چند عملیات انتحاری نیز انجام دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین