کد خبر: ۲۷۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳

علیرغم انتظار دولت و کاربران برای کاهش تعرفه‌ها: اپراتور دوم بسته‌های تشویقی اینترنت را گران کرد

کاربران به کاهش هزینه‌های اینترنت دل خوش کرده بودند اما اپراتور دوم هزینه برخی بسته‌های تشویقی را افزایش داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تنها یک روز از اعمال تعرفه‌های جدید اینترنت موبایل که نوید ارزان شدن آنها برای کاربران را داشت می‌گذرد که اپراتور دوم ارتباطی قیمت اغلب بسته‌های اینترنتی خود را تغییر داده است.

به گزارش ایسنا، پس از ورود اپراتورها به عرصه ارائه‌ خدمات نسل سوم ( 3G) در دوره‌ای قرار بر آن بود که تعرفه‌های جدیدی برای خدمات اینترنتی آنها تعریف شود برهمین اساس در مذاکرات مختلفی که میان مسوولان کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و مدیران اپراتورهای موبایل صورت گرفت، ابتدا قرار بر آن شد که تعرفه هر کیلوبایت داده تلفن همراه به ۲.۵ ریال برسد.

این موضوع باعث می‌شد کاربران برای استفاده آزاد از اینترنت موبایل حتی برای بازکردن یک سایت خبری ملزم به پرداختن هزینه اینترنت حدود ۳۰۰ تومان شوند، حتی این تعرفه‌ها به قدری بالا بود که پس از اعلام آنها یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی نیز به انتقاد از آنها پرداخته و این روند را منطقی ندانست که افراد برای دانلود یک فیلم از طریق اینترنت موبایل مجبور باشند هزینه‌اینترنت بالغ بر ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

برهمین اساس به دنبال انتقادات مختلف، وزیر ارتباطات یادآور شد: تعرفه ۲.۵ ریالی بیشتر پیشنهاد و خواسته اپراتورها بوده و این تعرفه بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از انجام بررسی‌های مجدد قرار بر آن شد که هر کیلوبایت داده همراه تعرفه‌ای معادل نیم ریال در سیم‌کارت‌های دائمی و ۰.۷۵ ریال در سیم‌کارت‌های اعتباری داشته باشند.

قرار بر آن بود که این تعرفه‌ها از اول دی ماه سال جاری عملیاتی شوند و براین اساس کاربران دل به کاهش هزینه‌های اینترنت خود خوش کرده بودند 
” حدود ۸۰ درصد مشترکان اینترنت تلفن همراه از بسته‌های تشویقی استفاده می‌کنند "
اما اپراتور دوم هزینه بسته‌های تشویقی خود را تغییر داده و قیمت برخی را افزایش داده است.

البته بنا بر اعلام ایرانسل با اعمال تعرفه‌های جدید اینترنت همراه و نرخ جدیدی که برای اینترنت موبایل مصوب شده هزینه کاربران تا ۰.۰۳۳ کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که به گفته مسئولان حدود ۸۰ درصد مشترکان اینترنت تلفن همراه از بسته‌های تشویقی استفاده می‌کنند.

البته با این حال همچنان تاکید همه بر آن است که استفاده از بسته‌های اینترنت برای مشترکانی که در حجم‌های بالا از اینترنت استفاده می‌کنند مقرون به صرفه‌تر خواهند بود. همچنین اپراتور دوم به واسطه اخبار مختلفی که منتشر کرده اینگونه خبر داده است که در آینده بسته‌های تشویقی جدیدی را نیز ارائه خواهد کرد، همچنین در اطلاع‌رسانی‌های ایرانسل اینگونه عنوان شده که این اپراتور اقدام به ارائه‌ بسته‌های ترکیبی(شامل مکالمه، پیامک و اینترنت) کرده و علاوه بر این در آینده‌ای نزدیک امکانی فراهم خواهد کرد تا مشترکان بتوانند حجم بسته‌های تشویقی خود را با افرادی که مایل هستند به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر تاکید اپراتورها بر آن است که پس از تبدیل شدن تعرفه ۱۴.۸ ریالی استفاده از هر کیلوبایت اینترنت به نیم ریال هزینه‌های مشترکان به مراتب کاهش پیدا کرده است، حتی مدیر عامل ایرانسل در نشست خبری خود بر این نکته تاکید داشت تعرفه‌های اینترنت ایرانسل در سطح منطقه و حتی دنیا از جمله ارزان‌ترین تعرفه‌های اینترنت موبایل به شمار می‌روند.

البته براساس قانون همچنان تعرفه‌های این اپراتور از سقف مبلغ قانونی پایین‌تر است و نمی‌توان گفت ایرانسل عملی خلاف قانون انجام داده، اما به هرحال این تصمیم‌گیری اپراتور دوم شیرینی کاهش تعرفه‌های اینترنت موبایل را به کام کاربران ایرانسل کم خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین