کد خبر: ۲۷۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹

60 خبرنگار در 2014 کشته شدند

کمیته حمایت از روزنامه نگاران روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که دستکم 60 خبرنگار در سراسر جهان در سال 2014 کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک، یک چهارم از خبرنگاران جان باخته، خبرنگاران رسانه های بین المللی بودند.

در گزارش کمیته حمایت از روزنامه نگاران آمده: اگرچه تعداد خبرنگاران کشته شده در سال میلادی جاری (2014) کمتر از رقم 70 خبرنگار جان باخته در سال قبل از آن است، اما 3 سال گذشته مرگبارترین سال ها از زمانی بوده که این سازمان شروع به گردآوری آماری در این زمینه در سال 1992 کرده است. 

درگیری ها در سوریه که اکنون وارد چهارمین سال خود شده، عامل مهمی در این زمینه عنوان شده است. 

براساس گزارش کمیته مزبور ، دستکم 17 خبرنگار در سال میلادی جاری در سوریه کشته شدند و دستکم 79 نفر نیز از زمان آغاز درگیری ها در این کشور در سال 2011 جان باختند. 

همچنین درگیری ها در اوکراین بین نیروهای دولتی و جدایی طلبان هوادار روسیه منجر به مرگ 5 روزنامه نگار و 2 کارمند رسانه ای شد. 

به گزارش ایرنا، 50 روز جنگ غزه بین رژیم صهیونیستی و نیروهای فلسطینی در تابستان سال جاری نیز به مرگ دستکم 4 خبرنگار و 3 کارمند رسانه ای انجامید. 

بعلاوه، دستکم 5 خبرنگار در عراق کشته شدند که 3 تن از آنها حین پوشش اخبار مربوط به مبارزات علیه عناصر تروریستی داعش جان باختند. 

حتی درحالی که پوشش اخبار مربوط به بیماری مهلک ابولا مرگبار بوده، اجساد یک خبرنگار و 2 کارمند رسانه ای در روستایی در گینه پیدا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین