کد خبر: ۲۷۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

اعتراض «ناشناس‌ها» به بی بی سی+تصاویر

شماری از اعضای گروه های موسوم به 'ناشناس ها ' و ' تسخیر لندن ' با تجمع در برابر مقر شبکه 'بی بی سی ' در لندن به سیاست های مغرضانه خبری این شبکه و فساد اخلاقی در آن اعتراض کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، تظاهرات کنندگان که ماسک بر چهره داشتند، سه شنبه شب گذشته در برابر مقر 'بی بی سی ' شعار می دادند 'ننگ بر تو' و 'دروغ گویی' و 'فریب کاری ' را متوقف کنید.

افراد تجمع کننده همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها به رسوایی های اخلاقی برخی از کارکنان 'بی بی سی'، خبرهای مغرضانه این شبکه خبری و مخفی نگه داشتن پرونده های افراد متهم به تعرض و تجاوز جنسی بویژه به کودکان اعتراض شده بود.

گروه 'ناشناس' در ارتباط با این تجمع اعتراضی گفته است: ' بی بی سی' پول مالیات دهندگان را می گیرد و آن را برای خود خرج می کند. به نظر می رسد که دولت به شما می گوید که چه چیزی را گزارش دهید و چه چیزی را پوشش ندهید این در حالی است که امسال بسیاری از رویدادهای مهم توسط 'بی بی سی' پوشش داده نشد یا آنکه بر اساس دیدگاه دولت گزارش شده است.

این گروه همچنین ، شبکه 'بی بی سی' را متهم کرده که خبرهای منتشر شده در مورد اذیت و آزارهای جنسی کودکان توسط کارمندانش و سایر باندهای فساد مرتبط با سیاستمداران این کشور را بازتاب نداده و در این موارد پنهانکاری کرده است.


بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که به صورت مخفف ˈبی بی سیˈ خوانده می شود، علاوه بر داشتن مشکلات اقتصادی و صنفی، در سال های اخیر بویژه پس از افشای فساد اخلاقی ˈجیمی ساویلˈ، مجری مشهور این شبکه با جدی ترین چالش ها در طول تاریخ اش مواجه شده است.

جیمی ساویل که در دهه 1960 میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون بی بی سی آغاز کرد، به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و با سفارش و پیگیری های مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس، از ملکه این کشور لقب سر دریافت کرده بود. 

ساویل در اکتبر 2011 میلادی و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرا نرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد و جامعه انگلیس را شوکه کرد. 


پلیس انگلیس پس از فاش شدن ابعاد گسترده فساد اخلاقی جیمی ساویل مجری مشهور بی بی سی تیم ویژه ای را برای تحقیق در مورد سوء استفاده های جنسی وی و دیگر چهره های سرشناس از کودکان، تشکیل داد که بازرسان این تیم ویژه پلیس در همین ارتباط بیش از 20 نفر از جمله چندنفر از مجریان فعلی و سابق بی بی سی را بازداشت و مورد بازجویی قرار دادند.

«استوارت هال» گزارشگر ورزشی سابق شبکه بی بی سی نیز به اتهام تجاوز و سوءاستفاده جنسی بازداشت شده است.


گفته می شود که بودجه سالیانه بی بی سی بالغ بر 4میلیارد و 300 میلیون پوند است که بودجه تمامی بخش ها (غیر از بخش جهانی بی بی سی) از سوی خانواده های انگلیسی، به صورت اجباری، تامین می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین