کد خبر: ۲۷۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۶۰ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت امروز در بازار جهانی و پس از آنکه عربستان قیمت نفت در بودجه 2015 را 80 دلار تعیین کرد رو به افزایش گذاشت.

به‌گفته جان سفاکیاناکیس، مشاور سابق وزارت دارایی عربستان، تعیین قیمت 80 دلاری برای هر بشکه نفت در بودجه سال 2015 عربستان این پیام را به بازار نفت ارسال کرده است که ریاض انتظار دارد قیمت نفت مجدداً افزایش یابد. نوسانات بازار در این هفته به بالاترین میزان از اکتبر 2011 تاکنون رسید.

قیمت نفت امسال 46 درصد کاهش یافته و در آستانه ثبت بالاترین افت سالانه از سال 2008 تاکنون قرار گرفته است. عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، گفته است، قیمت حدوداً 70 تا 80 دلاری برای هر بشکه نفت «عادلانه» است.

ویل یون، تحلیلگر مؤسسه هیوندای فیچرز گفت: «بازار امروز در نوسان است، زیرا نقدینگی در بازار کم است... در حالی که اوپک و آمریکا هیچ نشانه‌ای از کاهش تولید از خود نشان نداده‌اند، بازار همچنان با بلاتکلیفی مواجه است».

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه، امروز با 21 سنت افزایش به 60 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز 24 دسامبر با یک دلار و 45 سنت کاهش به 60 دلار و 24 سنت رسیده بود. قیمت نفت برنت در این هفته با 1.7 درصد کاهش، احتمالاً پنجمین هفته کاهشی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز با 36 سنت افزایش به 56 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در روز 24 دسامبر یک دلار و 28 سنت کاهش یافت و به 55 دلار و 84 سنت رسید. حجم کل معاملات انجام شده 38 درصد کمتر از متوسط 100روزه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین