کد خبر: ۲۷۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

گنجینه آثار اهدایی هنرمندان به پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل راه‌اندازی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی یارمحمدی مدیر«پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» با اعلام این خبر افزود: «پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» در راستای حمایت از فیلمسازان مستقل ایرانی، برای تأمین منابع مالی و ایجاد کارآفرینی و احیای چرخه تولید و عرضه فیلمهای ارزشمند کوتاه و مستند در عرصه‌های بین المللی اقدام به افتتاح « گنجینه آثار اهدایی هنرمندان به پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» می‌نماید.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این گنجینه جهت استفاده از شهرت، سابقه و محبوبیت هنرمندان و پیشکسوتان داوطلب و علاقه مند، جهت ارائه هدایای شخصی و دست نوشته‌های ارزشمند آنها به این پایگاه به منظور فروش و استفاده از آنها در جهت حمایت از فیلمسازان مستقل فیلمهای کوتاه و مستند طراحی و تعریف شده است.

به گفته وی؛ این هدایا در قالب یک نمایشگاه و با شرایطی خاص در جهت اعتلای سینمای مستقل کوتاه و مستند کشور، به تجار، مجموعه داران و علاقه مندان فروخته خواهد شد و از مبالغ به دست آمده برای تولید و حمایت از فیلمهای مستقل کوتاه و مستند، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید و هفته های فرهنگی فیلم، بورسیه های هنری و هر گونه تلاش در جهت رشد و پیشرفت فیلمسازان مستقل فیلم کوتاه و مستند ایرانیاستفاده خواهد شد .

مدیر«پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل» با بیان اینکه این طرح یک طرح بدیع و تازه نیست و استفاده از این ایده در کشورها و جوامع دیگر و با هدف حمایت از امور خیریه، فعالیت‌های انسان دوستانه، صلح، دوستی و سلامت، حفاظت از محیط زیست، بورسیه های تحصیلی و کشف استعدادهای خاص و ... مورد استفاده واقع شده است.

یارمحمدی اضافه کرد:هر فردی که از شهرت، محبوبیت و حسن نام در عرصه های متفاوت هنری، فرهنگی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی برخوردار باشد و گرفتن هدیه ای از او ارزشمند باشد، می تواند به این صندوق هدیه اهدا نماید. ضمن اینکهنوع هدیه بستگی به میزان شهرت ومحبوبیت افراد دارد، هر چقدر افراد مشهورتر و محبوبتر باشند هدیه آنها می تواند از بار مالی کمتری برخوردار باشد.

گفتنی است، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید 23 تا 25 دیماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

**************

فیلم کوتاه «دوپاره یک واقعیت» به کارگردانی ندا آصف در جشنواره «رد دات» سنگاپور به رقابت با دیگر فیلم‌های کوتاه این جشنواره می‌پردازد.

این فیلم پیش از این در بخش مسابقه جشنواره پوسان هم حضور داشت و جشنواره «رد دات» سنگاپور که اختصاص به فیلم‌های کوتاه دارد، دومین حضور بین‌المللی «دوپاره یک واقعیت» است که پخش آن را «ایران‌ نوین فیلم» برعهده دارد.

این فیلم از بیش از 15 جشنواره دیگر بین‌المللی هم دعوتنامه رسمی دریافت کرده است. ندا آصف نویسنده و کارگردان فیلم است، مسعود سلامی فیلمبرداری، میثم میرزایی تدوین و امیرحسین قاسمی میکس صدا و موسیقی آن را برعهده دارد.

جشنواره بین‌المللی «رد دات» سنگاپور از 10 تا 20 فوریه ( 21 بهمن تا اول اسفند) در این شهر برگزار می‌شود.

**************

اجرای نمایش «کالون و قیام کاستلیون» به کارگردانی آرش دادگر، به کیومرث پوراحمد و اصغر همت نقدیم شد.

به گزارش بخش تئاتر خبرگزاری ایسنا، نمایش جدید دادگر با استقبال هنرمندان روبرو شده و در دو شب گذشته بیژن میرباقری,پیام فروتن, خسرو معصومی،مسعود آب پرور، امیرکاوه آهنین جان، حمیدرضا افشار، رامین سیار دشتی، آرش مجیدی، صبا کمالی، الهام جعفر‌نژاد، سحر صباغ‌سرشت، رابعه اسکویی، حسین فلاح، نیلوفر پارسا، سعید شاهسواری و... به تماشای «کالون و قیام کاستلیون» نشستند.

آرش دادگر -طراح و کارگردان اثر- با احترام و قدردانی از تمام این هنرمندان، اجرا را یک شب به اصغر همت و شب بعد به کیومرث پور‌احمد تقدیم کرد.

در این نمایش که تا 9دی‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد بود، (به ترتیب ورود به صحنه) مهران امام بخش، کامبیز امینی،آرش دادگر،یعقوب صباحی،حسام منظور،فرید قبادی، عمار عاشوری، مریم راسخ‌،‌مهراب رستمی، امیر رجبی، علی کوشا،علی میرنژاد ایفای نقش می کنند.

نمایش «کالون و قیام کاستلیون» نوشته حمیدرضا نعیمی، یک برداشت آزاد از رمان «وجدان بیدار» اشتفان تسوایک است که اعتراضی به تفسیرهای دگماتیستیک و رادیکال کلیسای قرون وسطی از دین است. این نمایش معترض است به تصویری خشن و آزاردهنده از مقدسات برای مریدان و کشیش‌ها که توصیه کالون برای مریدان خود است. مریدانی که اندیشیدن را فراموش کرده و درگیر ظواهر و شعائر توصیه شده کالون هستند و ذره‌ای به دنبال تفکر و عقلانیت نیستند.

سایر عوامل عبارتند از: طراح صحنه: آرش دادگر/طراح لباس: مرضیه برزی و آرش دادگرمشاور طراح لباس: الهام شعبانی/طراح پوستر و بروشور: امیر رجبی/عکاس: رضا قاضیانی/دستیار کارگردان: مهراب رستمی/مدیر تولید: امیرسالار احتشامی/مدیر فروش: فواد خراباتی/مدیر تبلیغات و روابط عمومی: آوا فیاض.

****

**************

مینا ساداتی پس از یک هفته تمرین از جمع بازیگران مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها کنار رفت و نورا هاشمی بازیگر سینما و تیاتر به جمع اجراگران پیوست.

مینا ساداتی که همزمان در یک فیلم سینمایی ایفای نقش می کرد، به دلیل لوکیشن آن فیلم در خارج از تهران نمی‌توانست در تمرین‌ها و برخی روزهای اجرا حاضر باشد و به همین دلیل طبق توافق طرفین از مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها کناره گیری کرد و نورا هاشمی به جمع اجراگران مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها پیوست.

هاشمی در حال حاضر یک هفته در کنار دیگر اجراگران تمرین داشته است. بابک حمیدیان، جواد مولانیا، نیکو ترخانی و نوید هدایت پور (اجراگران صحنه)؛ هانیه توسلی، مهدی احمدی و علی اتحاد (اجراگران ویدیو اینستالیشن)؛ حامد کاظمی (اجراگر اواها)؛ نغمه مرادآبادی و ژوبین کلهر (اجراگران نوازنده) از دیگر اجراگران این پروژه چندرسانه ای به کارگردانی علی اتحاد هستند.

نورا هاشمی بازیگری را از سال 81 و ایفای نقش در فیلم «دوشیزه» آغاز کرد و تا به حال در فیلم های مهمی ایفای نقش کرده است که می توان به درخششاو در دو فیلم مهم «حوالی اتوبان» و «جیب بر خیابان جنوبی» اشاره کرد. هاشمی سال گذشته در نمایش «بیوه های غمگین سالار جنگ» حضور متفاوتی داشت و این نمایش رکورد سالن چهارسو را در سال گذشته در اختیار گرفت.

«مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها» به تهیه کنندگی مجید رحیمی جعفری از 20 دی تا 10 بهمن سال جاری در فرهنگسرای نیاوران در دو سانس 18:30 و 20 اجرا خواهد شد و طبق اعلام گروه نمایش آکادمی هنر، دو سانس بلیت با تخفیف به دانشجویان اختصاص داده خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین