کد خبر: ۲۷۷۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

حمایت موسسه خیریه محک از 21 هزار کودک سرطانی

وی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد بیماران مبتلا به انواع سرطان، در موسسه محک و بیمارستان های تحت حمایت آن درمان شده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل موسسه محک گفت: تا پایان سال گذشته (1392)، 21 هزار و 147پرونده کودکان مبتلا به سرطان در این موسسه تشکیل شده که از این تعداد 12 هزار و 222 نفر از مراجعان پس از درمان، بهبودی کامل یافته و مرخص شده اند.

«آراسب احمدیان» روز یکشنبه به مناسبت هفتم دی ماه روز کودکان بهبود یافته محک، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اطلاعات و آمار و ارقام بعد از سال 87 جمع آوری و به روز شده، افزود: بطور متوسط سالانه یکهزار و 200 بیمار جدید برای درمان به موسسه خیریه محک و 32 بیمارستان تحت حمایت این موسسه مراجعه می کنند که بخش عمده این مراجعان از کشورهای خارجی از جمله افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه شایع ترین سرطان در کودکان سرطان خون است، ادامه داد: 70 تا 80 درصد کودکان مبتلا به این بیماری درمان و بهبود می یابند که بین 1 تا 10 سال سن دارند.

احمدیان با بیان اینکه این موسسه و بیمارستانهای تحت حمایت، مجهز به ابزار و تکنیک های تشخیصی مدرن و بین المللی هستند و برای درمان بیماران از جدیدترین داروها استفاده می کنند، تصریح کرد: 35 تا 45 درصد کودکان مبتلا به سرطان در این مرکز درمان و مداوا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد بیماران مبتلا به انواع سرطان، در موسسه محک و بیمارستان های تحت حمایت آن درمان شده اند.

مدیرعامل موسسه خیریه محک گفت: تا پایان سال 92 تاکنون، 92 بیمار سرطانی در این مرکز پیوند مغز استخوان شده اند و از این تعداد فقط یکی از آنها فوت کرده است.

احمدیان با بیان اینکه مرگ و میر در انواع مبتلایان به سرطان در این مرکز کاهش یافته، افزود: از ابتدای سال تاسیس این مرکز تا به امروز در بخش پیوند مغز استخوان، حدود 10 تا 15 نفر فوت کرده اند.

وی یاداور شد: این مرکز به جز کودکان مبتلا به سرطان، بیماران صعب العلاج را نیز پذیرش و درمان می کند.

مدیرعامل موسسه محک با اشاره به اجرای طرح نظام تحول سلامت گفت: بسیاری از داروهای شیمی درمانی مبتلایان به انواع سرطان ها تحت پوشش بیمه نیستند و خارج از بیمه تهیه می شوند.

احمدیان افزود: بیمارستان محک به دلیل اینکه دولتی نیست در طرح تحول سلامت قرار نمی گیرد و از وزیر بهداشت درخواست داریم بیمارستان محک که نقش قطب درمان سرطان کودکان را برعهده دارد، نگاه بیمارستان دولتی به آن داشته باشند.

هفتم دی ماه در موسسه خیریه محک سالروز تولد دختری به نام «کیانا شریفی» است که حدود 23سال پیش به سرطان مبتلا شد و پس از طی کردن مراحل درمان، سلامتی خود را به دست آورد و اکنون در حال گذراندن مدارج عالی تحصیلی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین