کد خبر: ۲۷۷۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

دادستان کل کشور: حصر موسوی و کروبـی به‌خاطر خودشان است

دادستان کل کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی در برابر ظلم نابخشودنی سران فتنه با رافت رفتار کرده است و حصر خانگی آنها به منظور تأمین امنیت خود آنها است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در خیمه گلستان شهدای اصفهان با اشاره به اینکه جهل از صفات دشمنان اسلام در طول تاریخ بوده است، گفت: یزیدصفتان زمانه در واقع با جهل و به عبارتی بی بصیرتی در قبال شناخت امام زمانه خود و انتخاب راه صحیح عمل کردند.

او با اشاره به اینکه جهل و عقل همواره در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند، گفت: افراد با بصیرت با چشم دل و آگاهی کافی، دوست و دشمن و راه زندگی خود را انتخاب کمی کنند اما شیطان بر افراد بی‌‌بصیرت مسلط می شود.

دادستان کل کشور گفت: در نقطه مقابل یزیدصفتان در کربلا عاشوراییان قرار دارند که بصیرت آنها بر تمام جوانب و توانایی های آنها غلبه داشته و به نوعی بر شمشیرهایشان حکمرانی می کرد.

او با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) در ارتباط با مبارزه با بی بصیرتی جامعه تاکید کرد: جهل‌زدایی، بیداری و آگاهی درونی و بصیرت افزایی جامعه مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بوده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که جوامع در جهل غوطه‌ور باشند، گفت: تنها امت با بصیرت می‌توانند علمدار حاکمیت اسلامی باشند چرا که با چراغ راه قرار دادن این نور که در قرآن و دین نیز بر اهمیت آن تاکید بسیار شده است هیچگاه از حق فاصله نگرفته و در راه حق ایستادگی می کنند.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز بصیرت افزایی جامعه و زندگی آزادانه را دنبال کرده است، گفت: ابرقدرت های جهانی به عنوان نماد ابوجهل های زمانه در برابر این انقلاب با هر دستاویزی مقاومت کرده و می کنند چرا که قصد دارند به جای رابطه عادلانه رابطه ظالمانه و بی بصیرتی را بر جوامع بشری مستولی سازند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمنان یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف خود را ایجاد فتنه ۸۸ قرار دادند، گفت: برخی جریان ها از درون نظام با عملکرد خود دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف خود برای برچیدن نظام جمهوری اسلامی امیدوار کردند.

او جلوه دادن باطل به جای حق و ایجاد تفرقه و تردید درباره دوستان و دشمنان نظام و مردم و مسئولان از مهم ترین اقدامات مدنظر در این فتنه دانست.

رئیسی با اشاره به انتخابات شکوهمند با حضور ۴۰ میلیونی در سال ۸۸ گفت: افرادی که در انتخابات رأی نیاورده‌اند ظرفیت لازم در زمینه رقابت انتخاباتی و پذیرش شکست را نداشتند.

او با اشاره به اینکه سران فتنه قوانین انتخابات را پذیرفته بودند اما درباره اعتراض خود به صورت قانونی اقدام نکردند، گفت: سران فتنه اهانت ‌ها و توهین ‌های زیادی به ارزش ‌های انقلابی و اسلام ناب محمدی (ص) کردند که بالطبع تشویق دشمنان را در پی داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به عدم رهنمودپذیری سران فتنه گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی مهم خود در روزهای فتنه ۸۸ خطاب به سران فتنه فرمودند «دست دشمن را ببینید و دندان تیزکرده آنها را ببینید و صف خود را از انگلیس، آمریکا و اسرائیل جدا کنید».

او گفت: سران فتنه نه تنها به این رهنمود عمل نکردند بلکه بر خواسته و حرف نابه جای خود و زیر پاگذاشتن اصول انقلاب پافشاری بیشتری کردند و صف خود را از دشمن جدا نکردند؛ظلم فتنه گران در حق نظام ارزش های اسلامی امام و مردم گناهی نابخشودنی است.

رئیسی گفت: نظام جمهوری اسلامی با سران فتنه با رافت رفتار کرده است و حصر خانگی آنها به منظور تأمین امنیت خود آنها است.

او با اشاره به دفاع بی مورد برخی افراد در روزهای اخیر از سران فتنه و دلسوزی های بی جای آنها گفت: کسانی که برای سران فتنه دلسوزی می‌کنند بدانند که ملت ایران هرگز از این ظلم بزرگ نمی‌گذرد.

دادستان کشور ادامه داد: اگر این افراد به منظور تأمین امنیت در حصر قرار دارند نمی توان اصل ظلم آنها را به خط امام و انقلاب را نادیده گرفت؛ و ظلم این افراد غیرقابل گذشت است چرا که به جای اعتراض اطلاعیه های متعدد صادر و لشکرکشی کرده و دغدغه های فراوان برای ملت ایجاد کردند.

او در ادامه خیزش مردم اصفهان در هشتم دیماه ۸۸ را الگویی برای سایر استان های کشور برشمرد و گفت: مردم ایران اهانت به ساحت مقدسات از جمله عاشورای حسینی وامام حسین (ع)، امام خمینی (ره) را تاب نیاوردند و در صف نخست اصفهانی ها با حضور یکپارچه خود در خیابان ها به این امر اعتراض و بساط فتنه را برچیدند.

او با بیان اینکه دشمنان نظام می خواستند نسخه انقلاب مخملی را در ایران اجرا کنند، گفت: حضور مقتدرانه مردم فارغ از جناح بندی های سیاسی و در حالی که همگی متحدانه تنها عکس امام و رهبری را در دست داشتند به لطف الهی، برکت خون شهدا، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم متدین و انقلابی ایران رخ داد.

رئیسی با اشاره به اینکه بصیرت مردمی در ۹ دیماه به عنوانی الگویی مهم در تمامی حرکت های دفاع از انقلاب و برای نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان ضروری است، گفت: رصد کردن همیشگی اوضاع کشور، دشمن‌شناسی و زمان شناسی این انقلاب را در مقابل دشمنان بیمه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین