کد خبر: ۲۷۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

مهدی صادقی قبلا سریالهای حس سوم ، ساختمان 85 (مهدی فخیم زاده)،و نابرده رنج (علیرضا بذرافشان)و نیز سری اول 40 قسمتی "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد " را صدا گذاری و میکس کرده و "برای لرزش زندگی"جایزه بهترین صداگذاری را از جشنواره سیما کسب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 2 فیلم‌نامه موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس جلسه 7دی شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم های "تاول" به تهیه کنندگی رضا زنده جاه و منصور شهبازی و به کارگردانی بهمن کامیار و"یک زندگی" به تهیه کنندگی مهدی مددکار و علی انصاریان و به کارگردانی آرش سجادی حسینی موافقت به عمل آمد.

**************

جلسات نمایش و نقد و بررسی فیلم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی با "بررسی ژانرهای سینمایی" شروعی دوباره دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن، سلسله جلسات "بررسی ژانرهای سینمایی" به مدیریت اسماعیل میهن دوست قرار است یکبار در ماه برگزار شود و اولین جلسه به بررسی ژانر کمدی اختصاص دارد.

در این جلسه که شنبه 13 دی ساعت 17:30 در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می‌شود فیلم سینمایی "گلوله ها بر فراز برادوی" ساخته وودی آلن به نمایش درمی آید و پس از نمایش با حضور شاهپور شهبازی و میهن دوست نقد و بررسی می شود.

در این فیلم که محصول سال 1994 آمریکا است وودی آلن، جان کیوساک، دایان ویست، جنیفر تیلی، جیم برودبنت، دبی مازار و جک واردن به ایفای نقش می پردازند.

به زودی سلسله جلسات "بررسی کلاسیک های سینمای ایران" نیز با مدیریت جواد طوسی برگزار خواهد شد.

حضور اعضای انجمن منتقدان، اهالی رسانه و اعضای صنوف خانه سینما در این برنامه آزاد است.

*************

با پایان یافتن تدوین فیلم "شاهزاده و گدا " توسط مهدیه بهادر، صداگذاری فیلم آغاز شد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی علی بهادر و کارگردانی رسول محمدی مراحل تولید و تدوین خود را طی کرده و توسط مهدی صادقی صداگذاری می‌شود. همچنین به طور همزمان، ساخت موسیقی آن توسط علیرضا زارع در حال انجام است.

مهدی صادقی قبلا سریالهای حس سوم ، ساختمان 85 (مهدی فخیم زاده)،و نابرده رنج (علیرضا بذرافشان)و نیز سری اول 40 قسمتی "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد " را صدا گذاری و میکس کرده و "برای لرزش زندگی"جایزه بهترین صداگذاری را از جشنواره سیما کسب کرده است

علیرضا زارع نیز ساخت موسیقی فیلم «ارثیه پر ماجرا» به کارگردانی رسول محمدی را در کارنامه خود دارد

حمید لولایی، سحر قریشی، اصغر سمسارزاده، ارژنگ امیر فضلی، رابعه اسکویی ، فریبا نادری ، فرهاد بشارتی، عباس محبوب، مهرداد خرازی، مجید محمدی ، لادن سلیمانی ، گیتی معینی ، سید رضا حسینی ، رهام تربیت ،سعید جلیلی ،سیاوش بختیاری ، محسن آزاد ، حسن علیزاده فرد ،حمید رضا حاجی بابایی ، احمد احمدی و .... در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند.

فیلم «شاهزاده و گدا» در موسسه هنری بهادر فیلم تولید شده است که به زودی فیلم "ارثیه پر ماجرا " را وارد شبکه نمایش خانگی خواهد کرد.

***************

مراسم رونمایی از این مستند روز چهارشنبه 10 دی ماه 1393 از ساعت 15 الی 17 در سالن اَوِستای حوزه هنری برگزار می شود.

مستند «روزهای خرداد» حاصل 10 ماه تحقیق، پژوهش و تولید است که سعی کرده نگاهی متفاوت به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و 92 داشته باشد و این دو انتخابات را مورد بررسی قرار دهد.

در این مستند با بیش از 15 نفر از چهره‌های سیاسی و رسانه ای کشور که با دیدگاه های متفاوت در حال حاضر در فضای سیاسی کشور حضور دارند مصاحبه هایی انجام شده و روایت و تحلیل آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

از این چهره‌ها می‌توان به دکتر ابراهیم یزدی (دبیرکل نهضت آزادی)، فائزه هاشمی (فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی)، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا (قائم مقام حزب اعتماد ملی)، عباس عبدی (مشاور و عضو ستاد مهدی کروبی در انتخابات سال 88)، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی (وزیر سابق اطلاعات)، محمدحسین صفار هرندی (وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، الهه کولایی (عضو سابق حزب مشارکت ایران اسلامی)، عباسعلی کدخدایی (سخنگوی سابق شورای نگهبان) و عبدالرضا داوری (قائم مقام سابق خبرگزاری ایرنا) اشاره کرد.

مستند «روزهای خرداد» در بیش از 46 دقیقه تلاش داشته تا به دو انتخابات مهم و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران بپردازد و آن ها را مورد بررسی قرار دهد و به این سوال پاسخ دهد که چرا در سال 88 موضوع تقلب مطرح شد و آن انتخابات به جنجال کشیده شد اما در انتخابات سال 92 چنین اتفاقی روی نداد و استدلال معترضین به انتخابات سال 88 مبنی بر تقلب در انتخابات آن سال چه بوده است؟

این مستند تولید مرکز مستند سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

مراسم رونمایی از این مستند روز چهارشنبه 10 دی ماه 1393 از ساعت 15 الی 17 در سالن اَوِستای حوزه هنری انجام می‌شود و در این مراسم چهره هایی همچون محمدحسین صفار هرندی، حسین شیخ الاسلام و امیر محبیان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

*********

نمایش کمدی «ناگهان پیت حلبی» با کارگردانی کورش سلیمانی روی صحنه می رود.

مراسم آغازین نمایش «ناگهان پیت حلبی»به کارگردانی کورش سلیمانی؛ ساعت 18:30 روز پنجشنبه یازدهم دیماه با حضور هنرمندان، خبرنگاران و عکاسان هنری و مطبوعات در سالن باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران ( طبقه فوقانی تالار مولوی) برگزار خواهدشد.

در این نمایش که نوشته امیر علی نبویان است،وحید آقاپور، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، محمد طیب طاهر، ارسطو خوش رزم و سینا کرمی ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به آرین رضایی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، امین اولیا ( دستیار دوم کارگردان)، سینا ییلاق بیگی ( طراح صحنه)، م‍ژگان عیوضی ( طراح لباس)، رضاحیدری ( طراح نور)، سمیه فراهانی ( طراحی و ساخت ماسک)، سینا افشار ( طراحی پوستر و بروشور)، تومیک تاروردیان(آهنگساز) و پریناز آل آقا ( عکاس ) اشاره کرد.

نمایش «ناگهان پیت حلبی» با مدت زمان 55 دقیقه، از دوازدهم دیماه هرشب به جز شنبه‌ها ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین