کد خبر: ۲۷۷۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴

اولین برنده دو اسکار پیاپی درگذشت/ عکس

وی پس از آن در لندن اقامت گزید و از آن پس بیشتر در فیلم‌های کم هزینه و مجموعه‌های تلویزیونی نقش آفرینی کرد و در سال 1998 برای آخرین بار در فیلم قمارباز، نقش‌آفرینی کرد. اولین برنده دو اسکار پیاپی درگذشت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لوئیز راینر، نخستین بازیگری که دو سال پی در پی برنده جایزه اسکار شد، در سن ۱۰۴ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، «لوئیز» بازیگر اتریشی- آمریکایی متولد آلمان که در سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۳۷ بصورت پیاپی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد، در سن 104 سالگی درگذشت.

این دو اسکار او را به یکی از ستارگان سینما عصر طلایی هالیوود تبدیل کرد اما با این حال ستاره شهرت او چندان پرفروغ نماند و وی در سال ۱۹۴۳ آخرین فیلم مطرح و پرفروش خود را بازی کرد.

وی پس از آن در لندن اقامت گزید و از آن پس بیشتر در فیلم‌های کم هزینه و مجموعه‌های تلویزیونی نقش آفرینی کرد و در سال 1998 برای آخرین بار در فیلم قمارباز، نقش‌آفرینی کرد.

«لویئز راینر» در ژانویه ۱۹۱۰ در دوسلدورف به دنیا آمده بود؛ بازی او در چند فیلم آلمانی نظر تهیه کنندگان کمپانی مترو گلدوین مه‌یر را جلب کرد و او برای نخستین بار در سال ۱۹۳۵ در هالیوود در یک فیلم بازی کرد.

«راینر» درست یک سال بعد برای بازی در فیلم «زیگفیلد بزرگ» نخستین جایزه اسکار خود را گرفت و سال بعد برای بازی در فیلم «زمین خوب» این موفقیت را تکرار کرد.

دستاورد کسب دو اسکار پی در پی را در تاریخ سینما فقط «اسپنسر تریسی»، «کاترین هپبورن»، «جون روباردز» و «تام هنکس» کسب کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین