کد خبر: ۲۷۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

نخستین خودرو برقی چاپی/تصاویر

نخستین خودروی چاپ سه‌بعدی جهان که Strati نام دارد، تنها از 49 قطعه ساخته شده است که در مقایسه با 25 هزار قطعه بکار رفته در خودروهای معمولی بسیار ناچیز محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این خودروی برقی چاپ سه‌بعدی حاصل حدود پنج ماه تلاش، از طراحی تا تکمیل خودرو به شکل کامل است؛ این خودرو نخستین‌بار ماه سپتامبر (شهریور ماه) در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های تولید در شیکاگو رونمایی شد.

محققان قصد دارند مدل‌های آینده این خودرو را در مدت کمتر از شش هفته طراحی و تکمیل کرده و ظرف مدت 24 ساعت خودرو را بطور کامل با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید کنند.

اجزای خاص خودرو مانند موتور، لاستیک‌ها و سیستم تعلیق قابل چاپ نیستند، اما بخش زیادی از خودرو شامل شاسی تا صندلی‌ها با استفاده از فیبر کربن تقویت‌شده چاپ می‌شوند که از استحکام بالایی مشابه آلومینیوم برخوردار است.

محققان برای ارائه مدل جدید خودرو در حال بازنگری در فرآیند طراحی تا تولید هستند. از این طریق امکان چاپ قطعات برای بخش‌های مختلف خودرو با انعطاف‌پذیری متفاوت فراهم می‌شود؛ بطور مثال برای صندلی‌ها از پلاستیک نرم‌تر و برای ایمنی و استحکام بیشتر بدنه از پلاستیک فشرده‌تر استفاده می‌شود.

یکی از ایده‌های اصلی طراحان، طراحی این خودروی چاپی مخصوص محیط‌های مختلف است؛ بطورمثال یک کارخانه کوچک در آلاسکا خودرویی مخصوص هوای سرد و کارخانه دیگری در یوتا، خودرویی مخصوص بیایان تولید کند.

پیش‌بینی می‌شود که خودروی برقی چاپی Strati تا یکسال آینده به مرحله تولید تجاری برسد؛ قیمت این خودرو بین 18 تا 30 هزار دلار تخمین زده می‌شود.








بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین