کد خبر: ۲۷۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
سلطانی فر:

برای جذب گردشگران خارجی با کمبود هتل های ۵ ستاره روبرو هستیم

کیش - رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: برای جذب گردشگران خارجی در بسیاری از شهرهای کشور با کمبود هتل های ۵ستاره روبرو هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر سه شنبه شب در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه و همایش شهر ایده آل در جزیره کیش به خبرنگاران گفت: باید تا سال ۱۴۰۴ شهرهای کشور مان دارای ۲۰۰ هتل پنج ستاره شود در حال حاضر هزار و ۷۰ هتل در کشور فعالیت می کنند که با این وجود باید برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا ۱۰ سال آینده هر سال ۳۰ هتل مجهز پنج ستاره با استانداردهای روز به آمار هتل های کشور افزوده شود.

وی به تجربیات مثبت و موفق مدیریت شهرداری های اصفهان و تهران در کشورمان اشاره کرد و اظهارداشت: آنها در حمایت از سرمایه گذاران صنعت هتل سازی عوارض هتل سازی را به صفر رساندند و با موفقیت توانستند صنعت گردگشگری را در کلان شهرهای خود گسترش و توسعه بدهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بحث درآمدی در سال ۱۳۹۲ در کشور اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۲ از محل صنعت گردشگری، ۶.۵ میلیارد دلار درآمد داشتیم  و این در حالی بود که باید زیرساختهای این صنعت درهمه شهرهای کشور فراهم می شد.

وی در ادامه بیان داشت: شمار سفر گردشگران از ۴.۷ میلیون نفر درسال ۱۳۹۲ به ۲۰ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت که درآمد از این آمار ورودی گردشگر به کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و این مبلغ  نصیب بخش خصوصی در کشورمان می شود.

سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور سهم صنعت گردشگری کشور را از تجارت جهانی این صنعت در سال ۹۲، پنج دهم درصد محاسبه و اعلام کرده است.

پنجمین نمایشگاه و همایش شهر ایده آل از تاریخ هشتم لغایت یازدهم در جزیره کیش با حضور شهرداران، اعضای شورای شهر، اساتید دانشگاهها، معاونان و مهندسین معماری، عمرانی و خدماتی از استانهای سراسر کشور با به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای خدمات شهری، زیرساخت ها، معماری، مبلمان شهری، فضای سبز، کنترل ترافیک برای  رسیدن به شهر ایده آل کشورمان در حال برگزاری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین