آفتابنیوز : آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر، بیشترین تأخیرهای پروازی نسبت به کل پروازهای انجام شده در فرودگاه مهرآباد ، در مرداد ماه بود و 52 درصد کل پروازها با تأخیر انجام شده ، میانگین تأخیر هر پرواز 41 دقیقه بوده است.
کمترین تأخیر پروازها در این شش ماه با وجود افزایش سفرها و زمان اوج سفرها در فروردین ماه گزارش شده است.
در این ماه 38 درصد کل پروازها با تأخیر انجام شده و میانگین تأخیر هرپرواز 27 دقیقه بوده است.
از لحاظ در صد تاخیر پروازی هم به ترتیب در کارنامه شرکت های هواپیمایی زاگرس ۵۵/۶ درصد ،ایران نفت ۵۴/۸ درصد و ایران ایر 53 درصد تاخیر ثبت شده است.
شرکت های هواپیمایی اترک با ۵۰/۸۳ درصد ،تابان ۵۰/۶ درصد ، ماهان ۴۷/۸ درصد ، آتا ۴۴/۱۶ درصد ، کیش ایر ۴۳/۶ درصد ، ایرتور ۳۵/۸ درصد ، آسمان 35 درصد ، سپاهان ۳۰/۲ درصد ،قشم ایر با ۲۷/۵ درصد کاسپین ۲۷/۳ و معراج با 21درصد تاخیر نسبت به کل پرواز ها عنوان چهارم تا چهاردهم را دارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم گفته است: در آیین نامه جدید شرکت های هواپیمایی ،حد مجازی از تاخیرات قابل قبول است و اگر از آن حد تجاوز کند قطعا در صدور پروانه بهره برداری این شرکت های تجدید نظر خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ آئیننامه حقوق مسافر در اینده نزدیک خبر داده و با اشاره به اینکه رعایت حقوق مسافر از مهمترین دغدغههای سازمان هواپیمایی است، گفته است :آئین نامه حقوق مسافر در سه بعد حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه، نرخ بلیت و حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز است.
جهانگیریان اظهار داشته است : دستورالعمل حقوق مسافر تا یک ماه آینده ابلاغ می شود که با همکاری انجمن شرکتهای هواپیمایی تدوین شده است و ورود هواپیما با استانداردهای بیشتری همراه خواهد بود و بینظمیهایی در مرحله فروش بلیت وجود دارد که مردم را نگران و ناراحت کرده است که بزودی ساماندهی خواهد شد.