کد خبر: ۲۷۸۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
اصلاح‌طلبان سيرجاني‌ در برنامه‌هاي انتخاباتي پيشقدم شدند

اولين نامزد قطعی اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم کیست؟

ابراهيم جهانگيري در انتخابات مجلس دهم بايد با شهباز حسن‌پور، نماينده فعلي سيرجان و بردسير رقابت كند. نماينده‌اي كه در رديف چهره‌هاي همسو با علي لاريجاني در مجلس محسوب مي‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اصلاح‌طلبان اولين نامزد خود را براي انتخابات مجلس دهم در كشور برگزيدند؛ ابراهيم جهانگيري برادر كوچكتر اسحاق جهانگيري. او قرار است از حوزه انتخابيه سيرجان و بردسير وارد گود رقابت با اصولگرايان شود. تقريبا دو هفته پيش شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان سيرجان بعد از انجام راي‌گيري او را به عنوان گزينه اصلي خود انتخاب كرده بودند. بعد از گذشت اين مدت اكنون اعلام شده كه برادر كوچكتر معاون اول رئيس جمهور پيشنهاد نامزدي در انتخابات مجلس دهم از سوي اصلاح‌طلبان سيرجان و بردسير را پذيرفته است.
 
 سایت خرداد در ادامه نوشته است: ابراهيم جهانگيري در انتخابات مجلس دهم بايد با شهباز حسن‌پور، نماينده فعلي سيرجان و بردسير رقابت كند. نماينده‌اي كه در رديف چهره‌هاي همسو با علي لاريجاني در مجلس محسوب مي‌شود. حسن پور در دور دوم انتخابات مجلس نهم، بعد از اينكه خيالش از حضور دوباره در بهارستان راحت شده بود رياست ستاد انتخاباتي محمدرضا باهنر را بر عهده گرفت كه اين روزها دچار اختلافاتي جدي با علي لاريجاني شده است.
  
ابراهيم جهانگيري هم اكنون مديركل آموزش و پرورش استان كرمان است. 7 سال پيش و در استانه انتخابات مجلس هشتم كه اسفند ماه 86 برگزار شد، جمعي از اصلاح‌طلبان سيرجاني در پي ورود اسحاق جهانگيري به رقابت انتخاباتي بودند كه نهايتا وي ترجيح داد از حوزه انتخابيه تهران وارد اين كارزار سياسي شود. البته در آن انتخابات اسحاق جهانگيري نتوانست در دور دوم به ليست 30 نفره نمايندگان تهران راه پيدا كند. او در آن انتخابات سر ليست فهرست اصلاح‌طلبان بود. اكنون بردار كوچكتر او در حالي قرار است بخت خود را براي ورود به بهارستان بيازمايد كه از جمع چهره‌هاي اصلاح‌طلب اولين نامزدي محسوب مي‌شود كه اين جريان سياسي براي نامزدي وي به توافق رسيده است. البته به نظر مي‌رسد معدود نمايندگان اصلاح‌طلب حاضر در مجلس نهم چندان مشكلي براي پذيرش از سوي جريانات اصلاح‌طلب حوزه‌هاي انتخابيه مختلف در كشور نداشته باشند. نكته مهم براي اصلاح‌طلبان در اين شرايط حوزه‌هاي انتخابيه‌اي است كه نمايندگي آنها اكنون در اختيار اصولگرايان قرار دارد.
  
هر چند با اين انتخاب خيال اصلاح‌طلبان شهرستان سيرجان تا حدود زيادي براي رقابت سياسي سال آينده راحت شده است اما با احساب حدود 10 نماينده اصلاح‌طلب مجلس نهم، ههواداران اين جريان بايد در انتظار تعيين و تكليف حدود 280 نامزد ديگر براي كرسي‌هاي مجلس دهم باشند. در اين شرايط نسبت ابراهيم جهانگيري با معاون اول رئيس جمهور و حسن شهرت اين خانواده در شهرستان سيرجان، اصلاح‌طلبان اين شهر را اميدوار كرده كه بعد از سه دوره بتوانند دوباره يك نماينده اصلاح طلب را به مجلس بفرستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین