کد خبر: ۲۷۸۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴

تالاب انزلی پیر شده است

تالاب انزلی که از جالب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانوران ایران محسوب می‌شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از سوی کشورهای همسایه شمالی به ایران می‌آیند،‌ این روزها پیر و ناتوان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: از هرچه بگذریم از دل گرفتگی و غمگینی تالاب نمی‌توان گذشت، تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست اما چرا این روزها منزوی شده است؟

به گزارش ایسنا، در بازدید دانشجویان از تالاب که به همت جهاد دانشگاهی گیلان انجام شد، انبوه رسوبات فاضلاب، انباشت زباله در دل تالاب و کاهش عمق آب مشاهده شد.

کارگاه علمی یکروزه با موضوع "محیط زیست" با حضور دانشجویان جهاد دانشگاهی گیلان به همت کانون گردشگری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در جنوب تالاب انزلی برگزار شد.

طی این گردش علمی، دانشجویان از نزدیک با برخی گونه‌های پرندگان آشنا شدند و همچنین با حضور در کارگاه علمی از سخنان کارشناس پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در خصوص حفاظت از پناهگاه‌های حیات وحش بهره‌مند شدند. سپس با حضور در تالاب از نزدیک محیط تالاب را مورد مشاهده قرار دادند اما این گردش علمی دو حاشیه قابل توجه داشت.

دکتر محمدی،‌ دامپزشک حاضر در پناهگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درخصوص پرنده بیماری که در تور، گیر افتاده بود و توسط فردی به محیط زیست مستقر در پناهگاه تحویل داده شده بود،‌ اظهار کرد: سارگپه از تیره عقابیان است که در منطقه حفاظت شده سلکه وجود دارد و شکار آن ممنوع است. این سارگپه به دلیل گیر افتادن در تور قابلیت پرواز ندارد. این پرنده پس از نگهداری و تزریق آنتی‌بیوتیک در محیط رهاسازی می‌شود.

دیگر حاشیه این گردش علمی که در حین بازدید از تالاب به وقوع پیوست مشاهده جسد پرنده‌ای بود که گویا از بد روزگار طعمه شاهین شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین