کد خبر: ۲۷۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

کاهش جمعیت فوک خزری فاجعه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از نابودی 900 هزار قلاده فوک خزری در چند دهه اخیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا برجی در گفت‌وگو با ایسنا، از مشاهده لاشه یک قطعه فک خزری در ساحل بندرانزلی خبر داد و گفت: مشاهده لاشه خزری در این موقع از سال نگران کننده است زیرا نشان می‌دهد که صید این پستاندار توسط شکارچیان متخلف در حال انجام است. البته ممکن است به علت بیماری این حیوان تلف شده باشد که برای بررسی این امر، موضوع را به اطلاع اداره دامپزشکی شهرستان انزلی رسانده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه کاهش جمعیت فوک خزری فاجعه است، ادامه داد: در گذشته نه چندان دور بیش از یک میلیون قلاده فوک خزری در دریای خزر زندگی می‌کردند این در حالیست که 900 هزار فوک خزری نابود شده و هم اکنون فقط 100 هزار قلاده فوک خزری در بزرگترین دریاچه جهان زندگی می‌کنند.

وی گفت: ایران کمترین تقصیر را در کاهش جمعیت فوک خزر دارد زیرا این پستاندار در شمال خزر زادآوری می‌کند و کشورهای حاشیه خزر به جز ایران علاقه زیادی به شکار این حیوان و استفاده از پوست فوک دارند.

اکبر میغی، رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی با اشاره به مشاهده لاشه یک قطعه فک خزری در ساحل بندرانزلی گفت: گروه اعزامی از اداره دامپزشکی سریعا به محل، اعزام و پس از نمونه گیری از لاشه مذکور مقرر شد، اطلاعات بدست آمده طی گزارشی در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین