کد خبر: ۲۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵

تاج گردون: دولت برای یارانه ۷ هزار میلیارد تومان کسری دارد/سرک کشیدن به حساب ثروتمندان ایراد ندارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق قانون سرک کشیدن به حساب مردم برای شناسایی ثروتمندان و حذف یارانه‌شان ایراد ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه امروز مناظره گفت: دولت گذشته و فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون را رعایت نکردند و سیاست‌های فعلی به صلاح کشور نیست. او گفت: از جمع 59 هزار و 200 میلیارد تومان در سال 93، 48هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی و 11هزار و 300میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به پرداخت یارانه‌ها اختصاص یافت.

این نماینده مجلس گفت: طبق قانون و اعلام مجلس دولت باید سطح نیازمندی و سقف درآمد را مشخص کند و سپس از مردم بخواهد متناسب با آن برای دریافت یارانه اقدام کنند.او افزود: اما متأسفانه دولت برعکس عمل کرد، ضمن آنکه رئیس‌جمهور هم اعلام کرد، برنامه نداریم، در حساب مردم سرک بکشیم، در حالی که طبق قانون حذف پردرآمدها از یارانه الزامی و سرک کشیدن در این امر مقدس ایراد ندارد.او گفت: در لایحه سال 94 نیز روند پرداخت یارانه‌ها به همین طریق ادامه دارد.

تاج‌گردون گفت: با توجه به هدفمند نشدن حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی دولت امسال 7 تا 10هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت، ضمن آنکه در سال آینده همین روند کسری برای پرداخت یارانه‌ها خواهد داشت.

تاج‌گردون گفت: پیشنهاد ما تلفیق دو روش (خود اظهاری و خود انصرافی ثروتمندان استفاده ز اطلاعات املاک و دارایی‌های ثرتمندان) است بدین ترتیب که دولت سقف درآمدی را مشخص کند و متناسب با آن از افراد برای ثبت نام دعوت کند واینکه دولت اعلام می‌کند سرک کشیدن در حساب مردم را اجرایی نمی‌کند، کار درستی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین