کد خبر: ۲۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

293،000 آزار جنسی فقط در یک سال!

زمانی که در سال 2014 برای اولین بار، سیزده زن از «Bill Cosby»، بازیگر و کمدین معروف آمریکایی به خاطر تجاوز جنسی شکایت کردند این موضوع، نادیده گرفته شد؛ اما وقتی ماجرا ابعاد وسیعتری پیدا کرد و شاکیان به 20 نفر رسیدند، دولت دیگر قادر به سرپوش گذاشتن به این جنایات نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فرهنگ بان،  یا زمانی که «Dylan Farrow» در روزنامه ی نیویورک‌تایمز، ماجرای مورد تجاوز قرار گرفتن خود را در کودکی توسط " وودی آلن"، کمدین، بازیگر و کارگردان یهودی آمریکایی،  را بیان کرد و در نوشته ی خود از جریانی که وی را حمایت کردند سخن به میان آورد، موجی از حمایت ها ی مردمی را به خود جلب کرد؛ اما در مراحل بعدی و زمانی که قرار شد این وقایع ابعاد وسیع‌تری به خود اختصاص دهد، علناً با او برخورد شد و حتی تهمت دروغ‌گویی نیز به وی زده شد.

درواقع، بر اساس آمارهای رسمی که توسط منابع معتبر کشورهای غربی ارائه می‌شود، نشان‌دهنده‌ی این است که آزارها و تجاوزهای جنسی در این جوامع تبدیل به یک فرهنگ اجتماعی شده است و مقامات دولتی تمایل چندانی به رسیدگی به شکایات جنسی، به‌خصوص زمانی که مجرم فردی شناخته‌شده است؛ ندارند.

بر اساس آمار؛ تنها در عرض یک سال 293،000 نفر در ایالات‌متحده‌ی آمریکا مورد آزارهای جنسی واقع‌شده‌اند. چنین داده‌های وحشتناکی به‌سادگی بیان‌کننده‌ی نابسامانی امنیت اجتماعی برای شهروندان است.

به نظر می رسد که وقتی ادبیات رسانه های جامعه، به‌جای استفاده از لغت «تجاوز جنسی» از «کشش غیرمعمول به زن» استفاده میکند درواقع از متجاوزان به نوامیس حمایت می شود. همه‌ساله قوانین کلی در برخورد با متجاوزان جنسی در سلسله‌ مراتب نظامی از میان برداشته‌شده و مبارزه با این معضل ضعیف تر می گردد.

درواقع، رسانه ها سعی دارند تا فقط محوطه دانشکده ها را به‌عنوان تنها مکان وقوع تجاوزت جنسی نشان دهند و رئیس جمهور آمریکا نیز رسیدگی به وضع دانشکده ها را در اولویت کاری خود قرار داده است. همه ی این‌ها نشان از این حقیقت دارند که سیستم قضایی امریکا نه‌تنها در برخورد با متجاوزان جنسی منفعلانه عمل می کند بلکه به‌نوعی آن‌ها را حمایت می کند.

منبع: فرهنگ بان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین