کد خبر: ۲۷۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹

روحانی: حفظ و تقویت اعتماد عمومی به 'استاندارد' در جامعه ضروری است

رییس جمهوری در جلسه عصر امروز (یکشنبه) هیات دولت، با قدردانی از سازمان ملی استاندارد، عملکرد این سازمان را برای کشور حیاتی توصیف کرد و حفظ و تقویت اعتماد عمومی به استاندارد در جامعه را ضروری دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه پس از ارائه گزارش رییس سازمان ملی استاندارد ایران درخصوص «وضعیت استاندارد در کشور» در جلسه هیات دولت، با تاکید بر حفظ اعتبار مُهر استاندارد در جامعه، این سازمان را به توسعه و گسترش این اعتماد به سطح بین المللی و بویژه کشورهای همسایه سفارش کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه عملکرد شایسته استاندارد می تواند موجب ارتقای حیثیت جمهوری اسلامی ایران شود، توجه ویژه به مواردی را که با زندگی، جان و ایمنی مردم از جمله مواد غذایی، آرایشی و خودرو مرتبط است، مورد تاکید قرار داد.

روحانی با توجه به اهمیت ویژه استاندارد در سلامت مردم، حمایت کامل دولت از استاندارد را اعلام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را موظف به افزایش اعتبارات این سازمان کرد.

وی همچنین از مسئولان سازمان استاندارد خواست آزمایشگاه ها و تجهیزات بررسی و پایش استاندارد را به روز و هماهنگ با تحولات تکنولوژیکی ارتقا دهند.

روحانی با یادآوری اینکه در کنار تدوین استانداردها، اجرای آن اهمیت فراوان دارد، بر همکاری همه ارکان حاکمیت در اجرای کامل استاندارد تاکید کرد.

همچنین در ادامه اعضای دولت تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی را پس از بررسی، به تصویب رساندند.

در جلسه امروز، برای هماهنگی هر چه بیشتر امور شهرستانی، جلوگیری از موازی کاری و افزایش بهره وری فعالیت دستگاه های اجرایی و شهرداری ها، پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تاسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید.

از جمله موارد اصلاحی در آیین نامه یادشده، تعیین وظایف شورای ترافیک شهرستان است که شامل انجام پیگیری های لازم و هماهنگی برای اجرای مصوبات شورای عالی استان در سطح شهرستان، هماهنگی و نظارت بر اجرای خط مشی ها و سیاست های مرتبط با عبور و مرور درون شهری، اتخاذ تصمیم های لازم در امور مربوط به مبادی ورودی و خروجی شهرها و نقاط تبادل سفرهای شهری و برون شهری در سطح شهرستان با رعایت استانداردهای ملی است.

هیات وزیران همچنین به منظور تقویت ایمنی در بخش آتش نشانی، ضمن بررسی سند آسیب شناسی بخش آتش نشانی، تکالیفی را دراین باره برای دستگاه های اجرایی تعیین کرد.

'تدوین لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا با هدف ارتقای سطح ایمنی شهرها و روستاهای کشور و با رویکرد هماهنگی دستگاه های دخیل در امر مدیریت ایمنی شهرها' ، 'تهیه بانک اطلاعات ایمنی و آتش نشانی شهرداری های کشور و بروزرسانی مستمر آن'، 'تهیه و تدوین و یا بروز رسانی مستمر استاندارد های حوزه ایمنی و آتش نشانی و اقدام به طی مراحل قانونی جهت اجباری شدن آنها' از جمله این تکالیف است.

همچنین 'پیگیری ایجاد رشته های ایمنی و آتش نشانی و مهندسی حریق در مقاطع مختلف تحصیلی مورد نیاز در مراکز علمی و دانشگاهی کشور از طریق شورای گسترش آموزش عالی' و 'فراهم آوردن زمینه همکاری های علمی و آموزشی بین مراکز علمی معتبر دنیا با مراکز علمی داخلی در زمینه ایمنی و آتش نشانی' از دیگر تکالیف تعیین شده برای دستگاه های اجرایی است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین