کد خبر: ۲۷۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۴ - ۲۲:۲۰

پارامترهای تاثیر گذار ایران در سیاستگذاری های عراق

آفتاب‌‌نیوز : این روزنامه کویتی در مقاله ای به قلم "داود البصری" که معمولا نوشتارهایی ضد ایرانی دارد ادعا می کند : " بر کسی پوشیده نیست که در پس اکثریت پدیدهای منفی که اکنون در عراق حاکم است سازمان اطلاعات ایران قرار گرفته است " ودر عین حال اذعان کرده است که " این حقیقتی است که دولت سابق عراق به ریاست دکتر ایاد علاوی بارها نسبت به آن اعتراض کرده است". 

این نویسنده که در مقدمه کوتاه خود به راحتی موضع خود را اعلام وتلاش خود را برای حمایت از جریان های مخالف ائتلاف عراق یکپارچه طرف پیروز در انتخابات سابق فاش کرده در پاراگراف بعدی همین مقاله آورده است : "سخنان واتهامات مستقیمی که حازم شعلان وزیر دفاع عراق آنرا تکرار وبه تکه کلام های مشهور وی تبدیل شده است دیگر بر کسی پوشیده نیست ، بخصوص که از لحظه ی فروپاشی رژیم صدام حسین ایران تمامی تلاش خود را برای سوء استفاده از خلأ امنیتی حاکم بر عراق انجام داده وطرح های توسعه طلبانه وخرید هوادار را در عراق آغاز کرد به نحوی که منطقه جنوب را که تحت حاکمیت فعلی انگلیسی هاست را به منطقه ای حفاظت شده برای خود تبدیل کرده است". 

اما این نویسنده در عین حال فراموش کرد که شخص حازم شعلان هم با وجود هیاهوی گسترده خود در این زمینه هنوز نتوانسته است حتی یک مورد از ادعاهای خود را در مورد دخالت جمهوری اسلامی ایران به اثبات برساند. 

این نویسنده در ادامه نوشتار خود سه دلیل را برای اثبات ادعای خود اعلام می کند.
 
اولین دلیل این نویسنده دستور ابراهیم جعفری نخست وزیر عراق در جریان اولین دیدار کمال خرازی وزیر خارجه ایران از عراق برای آزادی تمامی زندانیان ایرانی در عراق است . 

اعتراض نویسنده این است که چون جمهوری اسلامی ایران برای مدتها اسرای ایرانی را در اختیار داشت ، از اینرو باید دولت جعفری هم این زندانیان را که اکثرا افراد ساده زائر عتبات عالیات بودند را همچنان در زندان نگه می داشت وبا اتخاذ موضعی حق به جانب می پرسد چرا این گروه از راه های قانونی وارد عراق نشده اند اما فرموش می کند که در زمانیکه این افراد وارد عراق شدند اصولا دولتی برای عراق وجود نداشت ودر طول مرز عراق با کشورهای همسایه اش از جمله ایران یک مامور امنیتی یا حتی یک کارمند هم حضور نداشت. 

دومین دلیل اعتراض این نویسنده تصریح شفاف معاون وزیر خارجه عراق در مورد حق ایران در دریافت غرامت از عراق است ، وی مدعی است که 100 میلیارد دلار خسارت ایران در جریان جنگ عراق علیه این کشور با توجه به شرایط مالی سختی که مردم عراق در آن به سر می برند مسئله ای اجحاف آمیز است ، اما ظاهرا به خود اجازه نداد که اعلام کند کشور کویت حتی چند برابر این مقدار را به تدریج از طریق صندوق نفت در برابر غذا دریافت واز اموال عراق درحال دریافت است. 

اما مهمترین وشاید تعجب آورترین دلیلی که از عمق نادانی این نویسنده خبر می دهد ، ادعای وی مبنی بر تلاش ایران جهت انتقال مرقد مطهر حضرت امام خمینی به عراق وبه نجف است . 

به هر شکل این چندمین باری است که روزنامه السیاسه در میان سکوت مسئولین وعدم واکنش آنها به این جو سازی ها اقدام به چاپ چنین مطالبی می کند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین