کد خبر: ۲۷۸۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

تصاویری دیدنی از شکستن دیوار صوتی

یک عکاس حرفه‌ای لهستانی تصاویری از شکستن دیوار صوتی توسط یک جنگنده پیشرفته آمریکایی را شکار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زمانی که هواپیمایی در آسمان با سرعت‌ بالا حرکت می‌کند، تغییر در فشار هوا می‌تواند موجب متراکم‌شدن هوای اطراف هواپیما شده و شکل مخروطی عجیبی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، در لحظه‌ای که سرعت هواپیما از سرعت صوت فراتر رود، نوعی انفجار صوتی به وجود می‌آید که هنگام عبور هواپیما قابل شنیدن است.

عکاسی به نام «دارک سیوستا»، مجموعه‌ای از تصاویر را شکار کرده که همگی ظرف کمتر از یک ثانیه و هنگام ایجاد امواج شوک با سرعت 1225 کیلومتر در ساعت گرفته شده‌اند.

این امواج شوک در هنگام پرواز جنگنده F/A-18F Super Hornet با سرعت بالغ بر 1915 کیلومتر در ساعت ایجاد شدند.

این مجموعه تصاویر در نمایشگاه هوایی نیروی هوایی آمریکا در ویرجینیا گرفته است؛ برای شکار امواج شوک تولیدشده توسط انفجار صوتی در هر تصویر، از شاتر فوق‌العاده سریع دارای سرعت 1/4000 استفاده شده است.

انفجار صوتی زمانی به وجود می‌آید که یک هواپیما با سرعت بالاتر از سرعت صوت پرواز می‌کند. هواپیما هنگام پرواز، مجموعه‌ای از امواج فشار را در قسمت جلو و عقب تولید می‌کند که شبیه امواج تولیدشده توسط یک قایق هستند؛ این امواج با سرعت صوت حرکت می‌کنند و با افزایش سرعت هواپیما، به یکدیگر فشرده می‌شوند.

جنگنده F/A-18 Hornet سامانه‌ای فراصوت و دارای موتور دوقلویی است که توسط شرکت McDonnell Douglas (که بعدها در شرکت بوئینگ ادغام شد) و شرکت «نورتروپ ترومان» طراحی شد و در نیروهای هوایی چندین کشور دیگر نیز به کار می‌رود.






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین