کد خبر: ۲۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

رتبه‌بندی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از رتبه بندی روزنامه ها،خبرگزاری ها و سایت های خبری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین انتظامی در نشست با اصحاب رسانه و مسئولان کانون های فرهنگی و تبلیغاتی استان قزوین، گفت: این رتبه بندی، به منظور مشخص شدن جایگاه رسانه های فعال برای توزیع عادلانه یارانه ها صورت می گیرد.

وی افزود: رتبه بندی نشریات، خبرگزاری ها و سایتهای مجازی آغاز شده است وآنها باید به دنبال آموزش نیروها، تولید محتوا و ارتقای بهره وری باشند.

عملیاتی شدن بیمه خبرنگاران

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملیاتی شدن بیمه خبرنگاران، گفت: 10درصد یارانه مطبوعات بابت بیمه خبرنگاران است ، بنابراین مسئولان نشریات وخبرگزاری ها مکلفند نیروهای خود را بیمه کنند.

انتظامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتی برای بیمه رابطان خبری هم برنامه ریزی کرده است.

دادن مجوز جدید به نشریات، تخریب کار دیگران است

معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درباره صدور مجوز نشریات جدید هم گفت : تعداد نشریات در برخی مناطق کشور به مرحله اشباع رسیده و دادن مجوز جدید تخریب کار دیگران است.

وی افزود : در صدور مجوزهای جدید باید به آمایش سرزمین توجه شود و با بسترسازی ، شرایط فعالیت فعالان رسانه ای را هموار کرد اما دایره دخالت را کاهش داد.

انتظامی گفت : در کشور برای 18 روزنامه ورزشی ، به تعداد کافی ورزشی نویس نداریم که نشان می دهد آمایش سرزمین را نادیده گرفته ایم که این کار باید ساماندهی شود.

وی افزود: البته اینکه مجوز جدید صادر نشود منطقی نیست و کسانی که اهل کارآفرینی و ارائه خدمات ماندگار هستند و تخصص لازم را دارند باید حمایت و افراد غیرحرفه ای از چرخه کار رسانه خارج شوند.

 حمایت مالی خانه های مطبوعات 

معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از حمایت مالی خانه های مطبوعات هم خبر داد و گفت : امسال از همه خانه های مطبوعاتی که به صورت قانونی شکل گرفته اند حمایت مالی می شود.

انتظامی در مورد فعالیت کانونهای تبلیغاتی نیز گفت: لایحه قانون مطبوعات دی ماه پارسال به دولت داده شد که در صورت تصویب ، بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، وی افزود : با اصلاح قانون مطبوعات ، برخی قوانین به روز شده و شرایط بهتری برای فعالان این عرصه فراهم خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین