کد خبر: ۲۷۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
عبدالحسین برزیده، کارگردان مزار شریف در گفت‌وگو با آفتاب:

حاشیه‌سازان سازماندهی‌شده عمل می‌کنند

عبدالحسین برزیده درباره وظیفه وزارت ارشاد برای حفاظت از مجوزهایی که صادر می‌کند به خبرنگار آفتاب گفت: «وقتی کارخانه‌ای محصولی را تهیه می‌کنند باید از آن حراست نماید. این وضع درباره مجوزهای آثار فرهنگی هم مصداق دارد. به هر حال وقتی گروهی از افراد متدین و دوستدار نظام اجازه ساخت و نمایش فیلمی را صادر می‌کنند باید به اراده آن‌ها تمکین شود و ابدا پذیرفتنی نیست عده‌ای با رفتار غیرقانونی و با رفتارهای غیرعقلانی قانون مملکت را زیر سوال برند البته این اقلیت کوچک و پرسر و صدا قدرت نیز در اختیار دارند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب -سرویس فرهنگی: عبداالحسین برزیده، کارگردان مزار شریف با اعلام رضایت از کیفیت این پروژه گفت: «این فیلم به موضوع حمله به سفارت ایران در مزار شریف پرداخته است. موضوعی ملی و تاریخی که تا به حال مکتوم و مخفی مانده است. اگرچه از مورد‌توجه‌بودن فیلم خوشحال می‌شویم ولی حتی بدون درنظرگرفتن تشویق و جایزه از ساختن مزار شریف خوشحالم.»

به گزارش آفتاب، مزار شریف به کارگردانی عبدالحسین برزیده به‌تازگی راهی جشنواره فجر امسال شده است. این فیلم به موضوع حمله به سفارت ایران در مزار شریف می پردازد. عبدالحسین برزیده در گفت‌وگو با «آفتاب» رضایت خود را کیفیت از این پروژه اعلام کرده و گفت: «به واسطه گروه حرفه‌ای و مدیریت خوب تهیه‌کننده از کیفیت پروژه راضی هستم. مزار شریف به موضوع خاصی یعنی به حمله به سفارت ایران در افغانستان پرداخته است. یک اتفاق تاریخی که هنوز صدای شهدای آن شنیده نمی‌شود. بنابراین فکر می‌کنم اگرچه تشویق‌ها ما را خوشحال می‌کند اما بدون تشویق هم به خواسته و هدف خود رسیدیم.»

 برزیده در ادامه به دلایل حواشی پیرامون جشنواره فجر پرداخته و گفت: «این حواشی همیشه وجود داشته است و دلیل آن هم این است که حاشیه‌سازان حساب‌شده و سازماندهی‌شده عمل می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که این افراد به نقد خیانت می‌کنند. زیرا در فضایی که پیش فرض و بهانه‌گیری وجود داشته باشد حتی اگر نقد درستی بیان شود به دلیل بدینی و سوء‌پیشینه آن جریان؛ جبهه‌گیری و مخالفت به‌وجود می‌آید.»

عبدالحسین برزیده به وظیفه وزارت ارشاد از حفاظت از مجوزها اشاره و گفت: «وقتی کارخانه‌ای محصولی را تهیه می‌کنند باید از آن حراست نماید. این وضع درباره مجوزهای آثار فرهنگی هم مصداق دارد. به هر حال وقتی گروهی از افراد متدین و دوستدار نظام اجازه ساخت و نمایش فیلمی  را صادر می‌کنند باید به اراده آن‌ها تمکین شود و ابدا پذیرفتنی نیست عده‌ای با رفتار غیرقانونی و با رفتارهای غیرعقلانی قانون مملکت را زیر سوال برند البته این اقلیت کوچک و پرسر و صدا قدرت نیز در اختیار دارند.»

وی گفت: در دوره گذشته با اینکه آقای احمدی‌نژاد که بنده از منتقدان سیاست‌های او بودم  بعد از مدتی از بستن خانه سینما صرف‌نظر کرده و دستور به بازگشایی آن داد، این اقلیت  مانع بازگشایی خانه سینما شدند. مشکل ما در این سال‌ها این است که افراد کوچک را به جاهای بزرگ وصل کردیم. بنابراین  وزارت ارشاد باید با این افراد قاطعانه برخورد کنند.

 عبدالحسن برزیده بعد از 11 سال به عنوان کارگردان یک فیلم سینمایی پشت دوربین قرار گرفت و «مرازشریف» را کارگردانی کرد و فیلمی با موضوع حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف و شهادت دیپلمات‌های ایرانی را ساخته است. این فیلم بعد از "روباه" افخمی دومین فیلمی است که با موضوع سیاسی به جشنواره فجر راه پیدا کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین