کد خبر: ۲۷۹۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

گزارشی از پنجمین نشست اصولگرایان

پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان صبح امروز پنج‌شنبه از سوی شورای همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فارس نوشت: پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان صبح امروز پنج‌شنبه از سوی شورای همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام  سیدرضا تقوی، غلامعلی حدادعادل، اسماعیل کوثری، حسین فدایی، سیدمحمد حسینی، مصطفی محمدنجار، غلامرضا خواجه سروی، حسین طلا، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی، سیدحسین نقوی حسینی، محمدحسن غفوری‌فرد، مرتضی تمدن، سعیدلو، محمدرضا باهنر، محسن کوهکن، حجت‌الاسلام موسی قربانی، صادق خلیلیان، فاطمه آلیا، کریمی اصفهانی، حسین الله‌کرم، امیری‌فر، محمدمهدی زاهدی، حمیدرضا ترقی و شهاب‌الدین صدر حضور داشتند.

دفاع از حقوق هسته‌ای و تعداد سانتریفیوژها دفاع از استقلال کشور است/اساس ما باید پیروزی اصولگرایی باشد

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس که صبح امروز (پنجشنبه) در همایش همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد، اظهارداشت:‌ بنده طبق استنباط از روند امور و برخی افکار تصور می‌کنم که دو نگرش،‌ بینش و روش در جامعه ما وجود دارد که می‌توان این نگرش را به صورت خلاصه بیان کرد.
وی افزود: عده‌ای بر این باورند که انقلاب حرکتی بوده که در سال 57 شروع و امروز به اتمام رسیده است. بنابراین دیگر چیزی به عنوان تداوم انقلاب وجود ندارد و باید به سراغ عادی‌کردن امور برویم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: این نگرش همچنین اعتقاد دارد که حرف‌های زمان انقلاب مربوط به همان سال‌ها بوده و تکرار و اصرار بر آنها ضرورتی ندارد و باید آن را رها کنیم.

حدادعادل افزود: این نگرش و بینش‌ها شاید به صراحت در مرامنامه‌های حزبی این طیف وجود نداشته باشد اما گفتارها و رفتارهای آنان همین خط را برای استنباط ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد:‌ طرفداران این بینش و نگرش می‌گویند باید نسبت به غرب که ما برخی از آنان را استکبار می‌دانیم خوشبین بود؛ آنها همچنین معتقدند که یک فضای بین‌المللی وجود دارد و این فضا توسط آمریکا مدیریت می‌شود بنابراین ما باید در این باشگاه قدرت بین‌المللی کرسی و جا پیدا کنیم و با این قدرت بین‌المللی دادوستد کنیم، هنجارهای حاکم را بپذیریم، همراه بشویم و در مقابل این هنجارها تمکین و خودمان را به دردسر نیندازیم.

حدادعادل با بیان اینکه نظر طرفداران طیف اول برای اصرار بر قضیه فلسطین با این روش مغایرت دارد،‌ گفت: آنان می‌گویند این همه کشور است و چه کار دارید که بگویید با رژیم صهیونیستی مخالفیم. باید مثل بقیه کشورهای دنیا باشیم.

وی عمق نگرش و بینش طیف نخست را در نگارش کتاب برنامه چهارم توسعه عنوان کرد و گفت: هرچند این کتاب بعد از اعتراضات جمع شد اما ما باید این کتاب را با هزینه خود مجددا چاپ و به دست اصولگراها برسانیم تا بخوانند و ببینند که در سرتاسر نگارش این کتاب حتی کلمه‌ای از انقلاب موجود نیست و فقط از این باب سخن آورده شده باید به نظامات بین‌المللی بپیوندیم و آنان را قبول کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هر چند این نگرش حالا به صورت نظریه درآمده، تئوریزه شده و در روزنامه‌های جاری نیز وجود دارد اما من این دغدغه‌ها را در کلمات رهبری در دیداری که خرداد سال 92 با ایشان داشتیم ایشان گفتند که به نمایندگان این مطلب را منتقل کنید که فکر نکنند انقلاب تمام شده و باید آرمان‌گرایی و شعار انقلاب را کنار بگذاریم.

حدادعادل به خصوصیات نگرش و بینش دوم یعنی نگرش و بینش مقابل نگرش نخست پرداخت و گفت: این نگرش معتقدند که انقلاب یک فرایند اتفاقی نبوده که تمام شده باشد بلکه یک فرایند و یک فلسفه دائمی دارد و شعار انقلاب، آزادی،‌ جمهوری اسلامی مجسم است.

حدادعادل با تأکید بر اینکه ما باید به استقلال کشور در همه دوره‌ها بیندیشیم، تصریح کرد: برای این استقلال یک روز در جبهه‌ها و در مقابل صدام بعثی در حال دفاع باید بود و یک روز هم اصرار بر سر حقوق حقه ملت ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای و داشتن سانتریفیوژ؛ این استقلال باید همواره محفوظ بماند.

وی ادامه داد: رهبری تأکید دارد که اگر در جمهوری اسلامی ذره‌ای عقب‌نشینی برای مخالفت با استکبار وجود داشته باشد استکبار به هیچ عقب‌نشینی قانع نخواهد شد بنابراین همه بدانیم که انقلاب تمام نشده است بلکه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یک امر دائمی است و دارای درجات است و ما باید برای رسیدن به درجات بالاتر تلاش کنیم.

حدادعادل با تأکید بر اینکه انقلاب دارای اصول است و ما با این اصول وداع نمی‌کنیم، تصریح کرد: این اصول توسط امام راحل پایه‌گذاری شده و آن عزیز سفرکرده راه را نشان داده‌اند و رهبری معظم انقلاب نیز امروز در این مسیر سیر می‌کنند و به پیش می‌روند.

رئیس مجلس هفتم به این جمله امام راحل مبنی بر اینکه یک موی کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح می‌‌دهم اشاره کرد و گفت: این سخن امام(ره) یک اصل اسلامی است و همان نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر است ما این اصول را نباید فراموش کنیم چراکه آن اسلامی که امام(ره) به ما معرفی کرد و با آن توده‌های مردم را جذب و شاه را سرنگون کرد آن اسلامی نبود که ما بزرگی و عظمت خود را در آن بدانیم که چرا کشورمان شبیه کشور شیخ‌نشینان عربی نشده است.

حدادعادل به شاخص‌های مشخص شده توسط مقام معظم رهبری برای اصولگرایی اشاره و اظهار کرد: رهبری 9 شاخص را برای اصولگرایی عنوان کردند که ما باید این شاخص‌ها را بخوانیم و پیش رو بگذاریم. البته ممکن است این شاخص‌ها به فراخور زمان زیادتر شود مثلا اقتصاد مقاومتی از شاخص‌هایی است که به فهرست شاخصه‌های اصولگرایی اضافه شده است.

وی ایمان، اخلاق اسلامی، اعتقاد به حکومت اسلامی، تلاش برای برپایی حکومت اسلامی، تکیه نکردن به بیگانه، حق‌طلبی، اعتقاد به خدا، اعتماد به مردم و تلاش برای توصیه علم و جهاد علمی از شاخصه‌هایی دانست که توسط مقام معظم رهبری برای اصولگرایی تعیین شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اگر در عالم تبلیغات کسی اسم این اعتقادات و شاخصه‌ها را افراطی‌گری بداند ما از میدان بیرون نمی‌رویم چرا که ما اینها را از انقلاب گرفته‌ایم و اسم آنها را افراط نمی‌‌گذاریم.

حدادعادل تأکید کرد: افراط در تفکر نیست افراط و تفریط در شیوه عمل است.

وی ادامه داد: مردم صداقت  بی‌صداقتی را از روی تبلیغات تشخیص نمیدهند مردم ایران هوشی دارند که ممکن است که برای یکسال و دو سال گرفتار تبلیغات شوند اما آرام آرام می‌دانند که چه کسی چه می‌گوید.

حداد عادل به حماسه 9 دی اشاره و تصریح کرد: 9 دی جلو‌ه‌ای از داوری و قضاوت مردم و برهانی بود بر فهم و بصیرت؛ مردم در سال 88 دیدند که زیر آن حرف‌های قشنگ قشنگ آن افراد چه مقاصد زشتی پنهان است.

حداد عادل ادامه داد: در سال 76 تا 84 همه دیدیم که آنها چقدر حرف‌های زیبا زدند و رفتارهای زشت از خود نشان دادند آنقدر این کشور دچار جدل و جدال شد که مردم در سال 84 به آن فصل آلوده و در هم و برهم که خسته‌اشان کرده بود واکنش نشان دادند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد:‌امروز کسانی که قدرت، مطبوعات و تریبون دارند اگر آن رفتارهای دوره‌های گذشته اتخاذ کنند مطمئن باشند با تجربییان که مردم در آن دو دوره داشته‌اند زودتر تصمیم می‌گیرد.

به گفته حداد عادل جنجال‌آفرینی‌های سال‌های قبل دوباره با تیترها و مقاله‌هایی دو مرتبه تکرار می‌شود. اما باید آنان مطمئن باشند که مردم با تجربه‌ای که دارند عکس‌العمل نشان خواهند داشت.

وی خطاب به اصولگرایان گفت:‌ اصولگرایان باید با درک عمیق و درک شرایط، وحدت داشته باشند چرا که امروز شرایط کشور با گذشته فرق کرده است یعنی عواملی که ما روی میز داشتم و بر اساس آن تصمیم گرفتیم با گذشته متفاوت است و ما باید تصمیمی بر اساس شرایط امروز بگیریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه بنای کار ما در انتخابات مجلس آینده باید پیروزی اصولگرایی باشد، گفت: نباید به این فکر کنیم که پیروزی باید از آن تشکل،‌بنده یا فلان شخصی که در آن تشکل عضو است باشد. اگر ما وارد وحدت شده‌ایم و از وحدت صحبت می‌کنیم باید اساسمان پیروزی اصولگرایی باشد.

حدادعادل ادامه داد:‌اگر به این فکر کنیم که اعضای تشکل ما بیشتر به مجلس رفته یا آن تشکل قطعا نتیجه نخواهیم گرفت. چرا که در انتخابات رفاقت و دلبستگی به تشکلی خاص و ربط دادن موضوعات به عضویت نباید اصل قرار گیرد.
برخی با حاشیه‌سازی برای دولت می‌خواهند متن را تحت‌ الشعاع قرار دهند/فعلا قصد لیست‌دهی نداریم

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان درباره جریان نفوذی که سعی دارد برای دولت ایجاد حاشیه کند به خبرنگار فارس، گفت: بنده احتیاجی نمی‌بینم که برای اداره کشور هر روز یک حرف بزنیم یا مطلبی بنویسیم که باعث بگو مگو و تشویش اذهان عمومی شود و وقت مردم به مناقشه برود لذا معتقدم مراد رهبر معظم انقلاب از پرهیز کردن از حاشیه‌سازها همین امر بوده است.
حدادعادل درباره حاشیه‌سازی این جریان نفوذی برای دولت، خاطرنشان کرد: بدیهی است کسانی می‌خواهند با ایجاد حاشیه و مزاحمت، متن را تحت شعاع قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره صحبت رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه آرمان ما ربطی به سانتریفیوژ ندارد، به یکی دیگر از خبرنگاران پاسخ داد: تحلیل هر کسی مبتنی بر مبنای فکری اوست.

وی درباره اینکه چرا اصولگرایان همایش انتخاباتی زودهنگام برگزار می‌کنند، اظهارداشت: ما بر روی اصول تأکید داریم و به وحدت دعوت می‌کنیم از این رو نمی‌خواهیم فهرست بدهیم و این اقدامات در واقع به عنوان مقدمات است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید جلسات همگرایی زود برگزار شده است، گفت:‌ ما بر روی اصول تأکید می‌کنیم و همه را به وحدت دعوت می‌کنیم بنابراین فعلا نمی‌خواهیم لیست بدهیم و این نشست‌ها مقدمه کار است.

حدادعادل در مورد احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم اظهار بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه گفته می‌شود آقای جلیلی در مقابل لاریجانی برای انتخابات آینده قرار دارد، گفت:‌ همانطور که گفتم من نگرانی‌ام به دلیل همین شایعه‌سازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها است چرا که کشور را به همان سال 76 تا 84 می‌برند که در این صورت سبب دلزدگی مردم از جریان موجود می‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به این پرسش که شما امروز در سخنان‌تان گفتید هدف ما باید پیروزی جریان اصولگرا باشد نه یک تشکل خاص آیا تشکل مدنظر شما همان تشکل پایداری است، گفت:‌ خطاب من به همه تشکل‌ها و همه احزاب است و خطاب من هیچ تشکل خاصی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی بر این اساس که مسائل امروز در مورد جریان اصولگرایی آیا شامل احمدی‌نژاد هم می شود یا خیر، گفت:‌اول باید دید آقای احمدی‌نژاد اصولگرا است یا خیر، آیا شما تا به حال شنیده‌اید که آقای احمدی‌نژاد بگوید من اصولگرا هستم.

حدادعادل در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اما جریان اصولگرا با تمام وجود در سال 84 و 88 از احمدی‌نژاد حمایت کرد گفت:‌ بله حمایت کردند و مخالفت هم کردند چرا که وقتی دیدیم رفتارش متفاوت شده به مخالفت با وی پرداختیم. از همه منتقدتر من بودم که در قضیه ریاست مجلس اگر موافق بودم آن مخالفت‌ها با من نمی‌شد.

اصولگرایی حزب نیست جریان مربوط به انقلاب و ولایت‌فقیه است

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در همایش همگرایی اصولگرایان که صبح امروز (پنج‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه اصولگرایی حزب نیست، بلکه جریان مربوط به انقلاب و ولایت‌فقیه است، اظهارداشت: اصولگرایی همه احزاب اصولگرا را زیر چتر خود می‌آورد و ماورای احزاب حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: اصولگرایی معتقد است کشور باید بر اساس ارزش‌ها اداره شود؛ ما یک جریان حمایت از نظام راه‌ انداخته‌ایم و در این مسیر دست همه مؤمنین را به گرمی می‌فشاریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصل باید بر گفت‌وگو باشد نه منازعه، افزود:‌ از این رو قهر راه‌حل مناسبی نبوده و انسداد می‌آورد؛ از این رو سیاست‌ورزی هنر کار با مخالف است و اگر این ویژگی را نداریم باید از سیاست خداحافظی کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه در نقد نباید از اخلاق و قانون عبور کنیم، افزود: همواره باید منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهیم.

باید نسبت به رفتار و سخنان حاشیه‌ساز دقت بیشتری داشت/فرافکنی در شأن مسئولان نیست

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه سلسله همایش‌های همگرایی اصولگرایان که در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد،‌ اظهارداشت: همه ما نیازمند تذکرات و راهنمایی مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها هستیم.

وی افزود: امروز همه به وحدت و همدلی نیاز داریم تا بتوانیم به کمک هم از مشکلات عبور کنیم و فرافکنی‌هایی که در بعضی صحبت‌ها پیدا می‌شود در شأن مسئولان نیست.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم، خاطرنشان کرد: وظیفه خطیری بر عهده داریم و تا به امروز نیز کمک خداوند در همه جا دیده شده است؛ ما نیز باید این شأن را داشته باشیم و این وظیفه را خوب عمل کنیم.

باهنر ادامه داد: باید دقت شود گاه‌گاهی سخنان و رفتارهایی که سبب حاشیه‌سازی می‌شود و می‌تواند حاشیه ایجاد کند و ما را از اصول فاصله دهد و حتی می‌تواند بهانه به دست اختلاف‌‌افکنان بدهد، در صحبت و رفتارهایمان اتخاذ نکنیم.

وی در مورد رفراندوم که چندی پیش از سوی رئیس جمهور مطرح شد نیز گفت:‌ این موضوع را از خود دولتی‌ها بپرسید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در مورد همکاری تشکل سیاسی متبوع خود با جبهه پایداری بیان کرد: همکاری ما با جبهه پایداری غیرممکن نیست و در حال صحبت کردن هستیم.

وحدت اصولگرایان امری قطعی است/باید در مسیر همگرایی از شعار فاصله گرفت/خط‌کشی بین اصولگرایان آفت این جریان است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان که صبح امروز پنج‌شنبه در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به تقارن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: این تقارن برای ما بیانگر یک حقیقت است و ذات مقدس پروردگار بسیاری از واقعیات را در قالب جریانات تکوینی به خلائق اعلام می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ولایت پیامبر (ص) در یک سلسله تحولات تکوینی صورت گرفت و از سوی دیگر ماهیت مکتب پیامبر (ص) و اسلام ناب در پرتو تعالیم امام صادق (ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمام جریاناتی که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس به قدرت‌ رسیدند تلاش‌شان برای براندازی اهل بیت (ع) متمرکز بود.

وی با اشاره به مظلومیت اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: 240 سال یعنی دو قرن و نیم محور سیاسی اجتماعی امت اسلام منحصر به سرکوب‌گری تبار پیغمبر (ص) شد تا آن نقطه اسلام ناب حاکمیت پیدا نکند اما این آرمان عظیم اسلامی که در واقع حاکمیت اسلام بود بعد از گذشته 14 قرن با انقلاب اسلامی در دنیا متبلور شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد:‌ ما انقلاب اسلامی را یک دگرگونی برای سرنگون کردن نظام شاهنشاهی، بنیان‌گذاری نظام عادلانه مردم سالاری، حاکم کردن مؤمنان صالح در سرنوشت مردم نمی‌دانیم بلکه انقلاب اسلامی تحقق یک آرمان عظیم اسلامی بود که دو قرن و نیم سرکوب شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه آرمان‌های اسلام ناب در افق این انقلاب تحقق یافت، یادآور شد: آرمان عاشورا، آرمان امام هشتم و آرمان تشکیلات‌سازی امام هادی، امام حسن عسگری و همچنین آرمان دانشگاه 4 هزار نفری امام صادق (ع) در انقلاب اسلامی متجلی و به دست فرزند برومند آنها یعنی امام بزرگوار به پیروزی رسید.

وی با تأکید براینکه انقلاب اسلامی با جریان نفاق در دنیای اسلام و جریان الحاد و کفر در جبهه استکبار مبارزه می‌کند، گفت: جریان اجتماعی پاسدار این واقعیت جریانی به اسلام اصولگرایی و ولایت‌گرایی و مسئله اصلی آنها ولایت است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: بنابراین حرکت‌ها باید به حاکمیت معصوم چهاردهم بینجامد و هدف این تبار اجتماعی یعنی اصولگرایان باید پیش بردن این هدف باشد لذا هرکس که این را پذیرفته و به آن معتقد است اصولگرا محسوب می‌شود و در حزب و تشکلی که باشد تفاوت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استراتژی ما از تعالیم اهل بیت اخذ شده است یادآور شد: مجموعه تعالیم رهبری و امام بزرگوار مبتنی بر مبادی روایی، حدیثی و قرآنی است.

وی با تشریح استراتژی‌های اهل بیت در مقابله با دشمن اظهار داشت: روش و استراتژی حرکت ائمه آنجا که فشار دشمن زیاد می‌شد و جریانات ولایت‌ستیز با توان بیشتری به عرصه می‌آمدند این بود که مردم و شیعیان را منسجم می‌کردند و در دوره امامین عسگریین تشکیلات‌سازی و منسجم کردن به یک نقطه در برابر حرکات تند ولایت‌ستیزانه تبدیل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس تأکید کرد: بنابراین راهبرد ما در حرکت دفاع از خط اهل بیت و انقلاب اسلامی مسئله انسجام و همگرایی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انسجام و همگرایی دارای سه عنصر است به تشریح عنصر اول یعنی ظرفیت و امکانات جریان ولایت‌مدار و جبهه ولایی پرداخت و گفت: این جریان به تمام معنا اصولگرا است و اکثریت جامعه ما متدین هستند که پای کار نظام و انقلاب می‌آیند لذا ظرفیت اجتماعی ما بالاترین است.

وی عنصر دوم را مسئله وحدت و اصل همگرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید در مسئله وحدت واقع‌گرا باشیم و از شعار بیرون بیاییم چرا که وحدت اصولگرایان یک امر قطعی و فطری محسوب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: ما چه از یکدیگر گله داشته باشیم یا نه یکی هستیم چرا که جریان اصولگرایی به اظهارنظر و شعار و حزب منحصر نیست بلکه محور جریان اصولگرایی عشق به اهل بیت و ولی فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه ما در مسئله وحدت هیچ مشکلی نداریم بلکه مشکل ما آفات و آسیب‌های وحدت است، یادآور شد: آفت وحدت خط‌کشی‌هایی است که بین ما صورت می‌گیرد و برخی فقط خود را نخبه و ولایت‌مدار می‌دانند.

وی این خط‌کشی‌ها را باعث آسیب دیدن جریان وحدت عنوان کرد و گفت: برخی عناصر ریزشی از اصولگرایی که در فتنه 88 حامی جریان رقیب شدند این خط‌کشی‌ها را القا می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به بازخوانی جریان اصولگرایی پرداخت و توضیح داد: در گذشته جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در رأس قرار داشتند و نخبگان براساس تجربه تصمیم‌گیری می‌کردند و در ادامه نیز نیروهای متدین در میدان حرکت به عنوان پیرو و پیاده‌نظام عمل می‌کردند که در نهایت اصولگرایی فاتح می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مربوط به اصولگرایی است و در 35 سال گذشته آن پیاده‌نظام‌ها پیرو بودند اما امروز خودشان بزرگان قوم شده‌اند و نمی‌توان گفت باید امروز هم پیاده‌نظام باشید و هرچه ما می‌گوییم قبول کنید چرا که باید بپذیریم اینها بزرگ شده‌اند در محیط آکادمیک و روحانیت صاحب اندیشه هستند لذا باید در تصمیم‌گیری‌ها سهیم شوند.

وی در ادامه به تشریح عنصر سوم همگرایی اصولگرایان اشاره کرد و اظهار داشت: عنصر سوم ماهیت وحدت تکلیف‌محوری است؛ تفاوت اصولگرایی با جریانات لائیک در همین تکلیف‌محوری است و اصولگرایی به دنبال قدرت و وکالت نبوده و نیست و تا پای جان از حاکمیت اهل بیت که در انقلاب اسلامی متجلی است، حمایت می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید براینکه در پای ولایت اگر تکه‌تکه هم شویم باید این پرچم را جهانی کنیم و این نقطه آخر است، افزود: با تکلیف‌محوری وحدت تضمین می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده صریح و شفاف می‌گویم که وضعیتی که در حال حاضر در عرصه سیاست داریم مانند وضعیت امام علی (ع) در جنگ صفین است که در واقع جنگ با غیرخودی‌ها بود و یک سوی جبهه امام علی (ع) و سوی دیگر معاویه قرار داشت.

وی نظام جمهوری اسلامی را قلعه‌ای دانست که هیچ دشمنی نمی‌تواند به آن ورود کند، تصریح کرد: دروازه این قلعه مردم‌سالاری است که از آن عوامل دشمن وارد می‌شوند لذا پاسداری از این دروازه بسیار مهم است.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: جریانات مقابل ما جریاناتی هستند که اگر امروز دست‌شان با استکبار یکی نباشد اما آرمان‌ها و بینش‌شان طوری تنظیم شده که اگر فردا به قدرت برسند با دشمن یکی خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما استراتژی خود را از اهل بیت (ع) می‌گیریم و باید با حفظ وحدت و انسجام خود پای این استراتژی باشیم.
عوامل نفوذی می‌خواهند دولت را ابزار خود قرار دهند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص تلاش جریان نفوذی جهت حاشیه‌سازی برای دولت اظهارداشت: برخی افراد که در فتنه 88 دچار مرگ سیاسی شدند این دولت را برای تجدید حیات سیاسی خود ابزار کرده‌اند.
آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس تاکید کرد: شخص رئیس دولت و دولتمردان باید روی این مسئله فکر کنند و گُرده خود را زیر قدم‌های این جریان‌ها ندهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه جریان خبرگان یک جریان کاملاً دینی است که به مبانی اعتقادی مردم وابستگی دارد، افزود: این جریان در یک عرصه سیاسی قابل تنظیم نیست و افراد اگر بخواهند در عرصه سیاسی جریان دینی وابسته به مردم را به بازی بگیرند در واقع دین مردم را به بازی گرفته‌اند.

وی در خصوص همه پرسی که از سوی رئیس جمهور مطرح شده است، اظهارداشت: این همه پرسی را یک بار بنی‌صدر مطرح کرد و باید از این تعابیر تکراری خودداری کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی درباره همه‌پرسی که اخیراً از سوی رئیس جمهور مطرح شده است، گفت: رئیس جمهور باید از حرف‌هایی که مردم از آنها خاطره سوء و مغرضانه دارند خودداری کند، همه پرسی تقنینی دست مجلس است و به رای اکثریت نمایندگان نیاز دارد از این رو نمی‌توان این مسئله را در برابر نهادهای قانونی نظام علم کرد.

امام جمعه مشهد درباره احیای حزب منحله مشارکت در قالب حزب اتحاد ملت ایران تصریح کرد: اینها در سطح تجدید حیات سیاسی خود قرار دارند چرا که دچار مرگ سیاسی شده بودند لذا می‌خواهند خود را در پوسته جدید جای دهند و حیات گذشته خود را تجدید کنند.

وی تاکید کرد: مردم‌سالاری و آزادی نظام ایجاب می‌کند که با این مسائل برخورد اجرایی نشود اما افرادی که در فیلترهای مدیریت نظام تصمیم‌گیر هستند باید حواسشان جمع باشد که اگر گرگ لباس میش پوشید او را اشتباه نگیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی درباره اظهارنظر برخی از اصلاح طلبان برای همگرایی با اصولگرایان گفت: تقسیم‌بندی اصولگرایان به عنوان معتدل و غیرمعتدل خط کشی‌ای است که می‌خواهند با مطرح کردن آن بین اصولگرایان ایجاد اختلاف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حرکت جبهه پایداری تصریح کرد: جبهه پایداری یک تشکل اصولگرایی است و نباید خود را از یکدیگر جدا کنیم.

وی درباره برنامه اصولگرایان با جریان احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد یک نفری بود که تمام شد و آقای احمدی‌نژاد یک جریان محسوب نمی‌شود؛ او در مقابل ولایت فقیه ایستاد و سقوط کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص تبعیض قائل نشدن قوه قضاییه در برخورد با مهدی هاشمی، اظهارداشت: هر نوع تبعیضی در دستگاه قضایی خلاف عدل است و عدل قضایی ایجاب می‌کند که هیچ تبعیضی وجود نداشته باشد ولو آن فرد در رأس کشور باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره آیت‌الله مصباح نیز گفت: شخصیت آیت‌الله مصباح یک فرد فرزانه و مخلص و ایثارگری است که به تعبیر مقام معظم رهبری خلاء شهید مطهری و مرحوم علامه طباطبائی را پر می‌کند؛ کسی که جایگاهش در نظام و انقلاب تا این حد بالا است طبیعی است که مصالح جامعه که اصل وحدت است را حفظ می‌کند اما اینکه آن جریان (پایداری) چقدر به فرمان آیت‌الله مصباح باشد، مهم است.

وی در پایان تاکید کرد: وحدت تنها راه علاج قضیه است و همه باید به این نکته توجه کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص محاکمه سران فتنه نیز گفت: محاکمه درخواستی نیست و بعد از کیفرخواست دادستان صورت می‌گیرد و کسی نمی‌تواند درخواست محاکمه کند.

وی ادامه داد: اینها مجرم هستند و هرگاه شورای عالی امنیت ملی موافقت و همانطور که رئیس قوه قضائیه گفته است جرم مجرم باید پیگرد شود، اما شورای عالی امنیت ملی تا به حال مصلحت ندیده و ما تابع آن هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین