کد خبر: ۲۷۹۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

علی پروین: تا ما بودیم قهرمان جام ملتها شدیم

علی پروین در فاصله 48 ساعت به بازی های جام ملتهای آسیا به صف حامیان تیم ملی پیوست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی پروین؛ او این بار و در آستانه بازی های جام ملتهای آسیا خیلی شفاف از کارلوس کروش حمایت می کند و می گوید هیچ وقت دشمن تیم ملی و سرمربی اش نبوده و حتی از آنها انتقاد نکرده است. او گلایه می کند از اینکه چرا باید از حرف های فوتبالی اش برداشت اشتباه شود و فضا طوری ترسیم شود که انگار پروین علیه تیم ملی است!

او در این گفت و گو با خبرآنلاین؛ از تیم ملی و شانسش در این مسابقات سخن گفته.از دلخوری کارلوس کروش و البته و از نکته ای که هنوز می گوید درباره اش حق دارد چون این مسئله را از نگاه یک مربی باشگاهی نگاه می کند« بابا من نمی دانم برای چی باید بچه های تیم ملی از دستم ناراحت باشن؟ من که حرف بدی نزدم. گفتم این تعطیلات زیاد لیگ که بالای 50 روز است به تیم ها و تمرینات شان لطمه می زند. کجای این حرف بد بوده؟ دروغ می گویم؟ الان تیم هایی که آمدند کیش چند تا از بازیکنان شان را دارند؟»

او این ها را می گوید و می گوید با این سن و سالش ، نه اینکه بترسد اما دوست ندارد حرفی بزند که کسی از دستش ناراحت شود و به او که بزرگتر این فوتبال است ، حرفی زده شود که وادار به پاسخگویی شود.

*الان بالاخره شما منتقد تیم ملی هستید یا نیستید؟

کی من ؟ دکی! ببین باز می خواین حاشیه درست کنین! من همیشه و همه جوره از تیم ملی حمایت کردم و می کنم. من حرفم قبل از این چی بود؟ گفتم این تعطیلات 55 روزه به بازیکنان دیگر و تیم های لیگی ضربه می زند. برنامه های آماده سازی تیم را باید پخش تر و در زمان های کوتاه تری برگزار می کردند. کل ایرادی  که من گرفتم همین بود. وگرنه من همیشه گفتم تیم ملی ایران نتیجه می گیرد و انشالله امیدوارم که قهرمان آسیا بشود.ما خوشحال می شویم چون تا زمانی که ما بازی می کردیم ، قهرمان آسیا می شدیم. الان هم افتخاری است برای مملکت ما. ما کی گفتیم بچه ها نتیجه نمی گیرند یا از تیم انتقاد کرده باشیم؟ الان شما این حرف مرا قبول ندارید که این 55 روز زیاد است؟

البته اگر تیم تا فینال برود و قهرمان شود تعطیلات لیگ 55 روز است.

حالا انشالله که قهرمان می شویم و با دست پر بر می گردیم!

خود تیم را چطور می بینید؟ پتانسیل موفقیت در جام ملتها را دارد؟

ببین این بچه ها درست است که در جام جهانی در گروه شان چهارم شدند ولی خوب بازی کردند. من همیشه خودم که مربی یا بازیکن تیم ملی بودم به بچه های تیم خودم می گفتم ، اگر می بازیم هم خوب بازی کنیم و ببازیم. همه مردم توقع داشتند ما برویم از آرژانتین 5 یا 6 بخوریم و برگردیم اما دیدیم که همین تیم طوری بازی کرد که اصلا نباید گل می خورد. آن طوری نیست که تیم برود جلوی تیم های بزرگ دنیا کت بسته بازی کند.لان تیم ما درجام جهانی نشان داده که خوب بازی کرده و انشالله اینجا هم بتواند نتیجه بگیرد.

تیم های حریف مان چطور؟ همین قطر کلی یار خارجی آورده یا امارات هم تیم خوبی دارد و...

به نظر من این 3 بازی زیاد مهم نیست برای ما. بچه ها مثل آب خوردن از این گروه رد می شوند . مرحله حذفی مهم است. اینکه به چه تیمی می خوریم و چطور بازی می کنیم. بردن تیم های مثل قطر و دبی(منظور علی آقا امارات است) و بحرین که سخت نیست.زمان ما که مسئله ای نبودند ولی الان هم به نظر من مسئله ای نیستند.

چرا این تیم ها این قدر قوی و خوب شدند؟

بزرگ شان کردید این تیم ها. هی می گویید فلان بازیکن را آورده ، آن یکی را آورده یا این یکی را آورده. بگذار برای تان یک خاطره بگویم و والسلام! یک روزی تیم ملی ما در پاریس با فرانسه بازی داشت. به من گفتند با پلاتینی تو زمین چی کار می خواهی بکنی؟ گفتم بابا او باید بیاید مرا بگیرد ، نه من. من بروم دنبال او؟ ما فوتبال مان به آن جاها رسیده بود. الان هم فوتبال مان تقریبا دارد می رود به آن سمت. وقتی تیم اول آسیا می شویمباید یک پله برویم بالاتر و برسیم به سطح اروپایی ها.

و سئوال آخر هم درباره کارلوس کروش. او گفته فوتبال ایران باید دست مردانی از جنس فوتبال اداره شود. آدم هایی مثل شما و ...

من ندیدم اما هیچ وقت در حرف هایم از او انتقاد غیر منصفانه نکردم و اختلافی ندارم. یادت باشد شما من همیشه طرفدار مربی درجه یک خارجی بودم . اگر قرار است از این مربی های درجه 3 و 4 بیاورند به هیچ دردی نمی خورد. آقا کروش پرونده اش خیلی خوب است و ما هیچ موقع از ایشان انتقاد نکردیم. انتقاد مان فقط از همین مسئله تعطیلی طولانی لیگ بوده است. ببین تعطیل کردن یعنی باید من مربی ، بازیکنم را یکسال آماده نگه دارم. این سخت است دیگر. الان از 16 تیم لیگ 10 تیم مخالف هستند. ما همیشه گفتیم کروش نتیجه می گیرد ، خوب هم هست. انشالله الان هم نتیجه می گیرد... بابا بسه دیگه خیلی حرف زدم !
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین